2017. jan 07.

A Nagy Fal / The Great Wall (2016)

írta: Petra mozizik
A Nagy Fal / The Great Wall (2016)

the-great-wall-official-trailer-2-1.jpg

Mordor seregei és a Jurassic World dínójai megindulnak a Nagy Fal ellen, de szerencsére ott van Jason Bourne, hogy fantasztikus ötleteivel és bátorságával megmentse a kínai NÉPet
majd ezek után hátrahagyva a gazdagságot, a jobb életet és a szerelmet - inkább visszatér Nyugatra, igaz, immáron HŐSként
kb. ennyiben lehetne összefoglalni a film történetét
túlzások nélkül...
egyrészt 0 elvárással ültem be, mert láttam az előzetest és abból kiderült, hogy nem egy kosztümös, történelmi filmet fogunk látni, hanem valami szörnyes mozit
másrészt hatalmas elvárással ültem be, hiszen imádom Yimou Zhang filmjeit + a látásmódját
'A repülő tőrök klánja' az egyik kedvencem tőle...
nem tudom, hányszor láttam már... fantasztikus!! megvan DVD-n is
a film nézése közben rájöttem: OK, hogy Zhang rendezte, de ez úgy kínai film, hogy ott készült - kb.
amúgy hollywoodi az egész
Zhang a "saját" filmjeiben és rendezéseiben kínai tudott maradni, itt viszont "eladta" a lelke egy részét
bocsi, hogy ezt mondom, tudom, erős szavak - de így érzem :(
na, de nézzük rendesen!
- a sztorit leírtam: nem több, nem kevesebb
- a látvány 10/10 (ha eltekintünk attól, hogy a francnak sem volt kedve vad kutyákat és vad dínókat nézni :P)
- a kosztümök 10/10 - meseszépek, színesek, akár csak egy "igazi" Zhang filmben ;)
- a szereplők: semmi extra... mindenki teszi a dolgát...
nem túl kimagaslóan, de nem is rosszul
külön senkit sem tudnék kiemelni
Damon is volt már jobb
- butaságok: nagyon sok van!!! és most tekintsünk el attól, hogy ez egy LEGENDA (ahogy el is mondják az elején) - vagyis nem a Taotie "létezésére" célzok, hanem az azon felüli hülyeségekre
tele van logikátlanságokkal
pl.: ezek a csajok miért bungee jumping-oznak le a falról dárdákkal, ERŐSEN kockáztatva az életüket, miközben simán lelőhetnének (függőlegesen lefelé) egy csomó nyilat?!
eleve, miért szenvednek bármilyen fegyverrel is, ha van dinamit, gránát, vagyis LŐPOR?!
OK, OK, tudom, megint kicsit sok vagyok - Apukám erre azt szokta mondani: "mert így van megrendezve, kislányom!"
és mennyire igaza van :)
de engem kikészítenek ezek a kis nüanszok
persze, persze, a bungee jumping-os rész az egyik legszebb, de akkor is őrültség ennyi ember (nő) életét kockára tenni, ha van egyszerűbb megoldás is a szörnyek legyőzésére!!
grrr...
vicc az egész "léghajón" utazós történet is - de persze, igen, az is szép - és sztem. csak ennyi volt a cél
a vége felé amikor a "kutyák" (?!) fel akarnak jutni a toronyba, mert ott van William és Lin Mei - akkor úgy másznak fel egymás hátán, ahogy azt már nem 1, nem 2 filmben láttuk
kár, hogy nem volt ennél jobb és kreatívabb ötlet :(
sokáig tudnám még keresgélni a kisebb-nagyobb hibákat, de 1 a lényeg: aki nem akar gondolkodni, csak szép, jó, izgalmas látványra vágyik egy nem túl bonyolult történettel, akkor ez a film neki való ;)
(nagyon adtak a 3D hatásra, bőven kiasználták, úgyhogy érdemes úgy megnézni - lehet dülöngéli jobbra-balra a székben :D)
ha viszont valaki szereti, hogy egy filmben van egy normális, kidolgozott, némi tartalommal/mondanivalóval bíró történet és nem nyűgözi le CSAK a látvány, akkor ez az illető pont úgy fog érezni, ahogy én most: "egynek elment"...
ja, azt kihagytam, hogy 1-2 helyen meglepően vicces a film, kimondottan jó poénokat sütnek el, és ebben elöl jár Pedro Pascal ;)
(Fotó: cgmeetup.net)
(2017. január 7.)
Szólj hozzá

Matt Damon Yimou Zhang Jason Bourne Jurassic World A repülő tőrök klánja A Nagy Fal Pedro Pascal The Great Wall