2017. máj 24.

Alien: Covenant / Alien: Covenant (2017)

írta: Petra mozizik
Alien: Covenant / Alien: Covenant (2017)

alien-covenant-poster-gifted-to-the-films-creature-crew-sports-an-iconic-facehugger-50.jpg

grrrr...
körülbelül ezt érzem most, hogy megnéztem a friss 'Alien'-filmet
kivételesen eltekintek attól, hogy órákon át olvasgatok róla mindenféle érdekességet, hogy "műveljelek" Benneteket :), hanem frissiben, melegen, most azonnal leírom, mit érzek
elsősorban: csalódottságot
tudjátok, hogy egy film megnézése előtt sosem olvasok el kritikát róla - nyitott akarok maradni, nem akarom, hogy bármi is befolyásoljon
de azt nem tudom kiderülni, hogy elém kússzanak szalagcímek
(amikor pl. a Petra mozizik FB oldalhoz keresek témát)
ami múlt csütörtök óta elém került, az kb. az volt, hogy a film uncsi, hosszú és tele van filózással
ez mind igaz
sajnos
úgy ültem be rá, hogy nagyon várom, gyereknapi ajándék magamnak, hogy végre megnézhetem, viszont, mindamellett, hogy piszkosul bírom az 'Alien'-filmeket, nem vagyok beteges rajongójuk, vagyis nem volt bennem AKKORA elvárás
izgalom, az igen...
ehhez képest a film első 1/3-ában kb. semmi nem történik
és ha a teljes képet nézzük - a film egészében sem sok
1/4 alien támadás, 3/4 filozofálás és szép tájak
eleve, ahogy indul a film - tök fölösleges
persze, értem én, hogy miért kellett - hogy megértsük (BOCSÁNAT! hogy a SZÁNKBA RÁGJÁK), hogy szegény-szegény David (az android) mennyire rosszul érzi magát attól, hogy ő csak egy szolga és mellékesen nem elég okos
hogy "elfogadjuk" (?!) majd a későbbi lázadását
Gyerekek! kezdem érezni, hogy feltüzeltem magam - szóval tutira lesz SPOILER ebben a kritikában... ne haragudjatok!
aki nem látta a filmet, és tervezi még megnézni, inkább utána olvassa ezt el
na, elindul a film, így, uncsin
aztán hopp, ott vagyunk az űrhajóban, Walter, a JÓ android kiereszti a vitorlákat (igen, az űrHAJÓN)
WTF?!
mindegy, lépjünk túl ezen
az ismerősömtől, akivel néztem, meg is kérdeztem azonnal, hogy ez mégis milyen anyagból lehet?! nem szakad szét?!
hát PERSZE, hogy szétszakadt! világos!
és ez 1 a sok buta, kiszámítható hülyeségből
amikor Daniels felfűzi egy nyakláncra a szöget - már akkor tudod, hogy ezt ÚGYIS használni fogja majd, és vélhetőleg arra, hogy belebökje egy csúnya, gonosz alien-be (helyette mondjuk a gonosz androidba böki, de ez a legkevesebb, amit "benéztem") :)
az egész film uncsi, lassú, vontatott...
beszélgetés, beszélgetés, beszélgetés - mellékesen olyan karakterek között, akik semmilyenek, érdektelenek, nincs kidolgozva a figurájuk (az egyedüli kivétel - nekem - Billy Crudup, aki pedig olyan minősíthetetlenül buta módon hal meg önnön hibájából, hogy ott hangosan felkiáltottam, hogy "ez hülye?!")
előre tudtam, hogy amikor leszálltak, a kapucnis figura David lesz, a 'Prometheus' androidja (aki akkor még jó android volt)
de gondolom, ezzel nem voltam egyedül...
az is teljesen evidens volt - és sajnos piszkosul elrontotta a filmet (levett az izgalmából, ami előtte is kb. 0 körül stagnált...) - hogy David TUTIRA be fog majd állni Walter helyére
világos, hogy ezt nem hagyják ki!
az lepett volna meg, ha nem így történik
végig szorítottam, hogy plíz, plíz, ne legyen igazam!
de sajnos igazam lett
(és itt is hozzátenném, hogy gondolom nem csak nekem esett ez le)
elég volt azt látni, hogy mind a ketten egyformák (Michael Fassbender - 2 szerepben - és amúgy remekül játszik), azt, hogy David kattant, vagy azt, hogy mennyire felcsillant a szeme, amikor meghallotta, hogy a hajón 2000 telepest visznek
és mindez még akkor volt, amikor nem is tudtunk róla, hogy ő gonosz
de tök kiszámítható volt!
á! akkora csalódás ez! :(
ki ez a 3 ember, aki írta a forgatókönyvet?! és Ridley erre rábólintott?! komolyan?!
értem én, hogy az egész szépen össze van kötve a 'Prometheus'-szal, a vége pedig az első 'Alien'-filmmel, de ennél picit többet vártam volna
van benne vagy 3-4 alien-es jelenet
ennyike
pedig ezzel én pont úgy vagyok, mint a 'Jurassic Park'-kal! azért nézem meg, mert azt akarom látni, hogy dínók futkározzanak benne, embereket üldözzenek és egyenek meg, illetve harcoljanak egymással - és PONT!
itt meg alien-ekre vágytam...
nyugalom! nem vagyok orvosi eset... :)
de az azért érthető, hogy egy ilyen kaliberű akció sci-fi-től azt várom, hogy akció legyen benne az űrben, nem?!
az is milyen már, hogy a jó android, Walter amcsi akcentussal beszél, míg a gonosz, David brittel
hahaha, és a kis cselesek azt gondolták, hogy félrevezetnek majd azzal, hogy amikor D. eljátssza, hogy ő W., akkor ő is amcsi akcentussal beszél?!
nonszensz!
(a végén persze visszahozza a britet...)
ja, és ha már a vége... annyira tudtam azt is, hogy Daniels-nek ez a butuska házépítős sztorija is fontos lesz még!
amikor épp altatja el Walter (aki akkor már David), éreztem, hogy itt jön a lebukás...
és tényleg! na, és mivel?! naná, hogy ezzel a sztorival!
ovisoknak készült a forgatókönyv?! vagy miért kellett ennyire evidensnek lennie?!
vagy legalább, ha egyszerű és bugyuta lett volna, de mellette szétizgulom magam - még az is elfogadhatóbb lett volna, mint ez!
dühös vagyok és szomorú
szerettem volna nagyon jókat írni és bebizonyítani Nektek, hogy én nem vagyok ám annyira kritikus... :)
de basszus, egy ilyen film láttán kinyílik a bicska a zsebemben! :D
van egy vicces jelenet a filmben - arról mindenképp meg akarok emlékezni :D
amikor D. tanítja W.-t (a 2 android) furulyázni
hahaha
angolul néztem a filmet a VIP-ben és egy igazán jó közönséggel, mert a következő szitunál vagy 4-5-en hangosan felnevettünk... és ez perceken át tartott
szóval: W. a szájába veszi a furulyát, D. magyarázza, hogyan kell játszani rajta
majd mondja neki, hogy "te csak vedd a szádba... I'll do the fingering"
hahaha
eszméletlenül homoerotikus
valszeg' nem ennek szánták - de ez a szöveg, ezek a szavak ott és akkor... nagyon ütnek! :D
hár, kb. ennyi jót tudok elmondani az új 'Alien'-filmről
több poén nincs benne...
meg más sem sok... :(
bocsánat, hogy így lerohantalak Benneteket, de muszáj volt kiadnom magamból :P
(Fotó: alien-covenant.com)
(2017. május 24.)
Szólj hozzá

Ridley Scott Michael Fassbender Prometheus Alien Jurassic Park Billy Crudup Jurassic World Alien: Covenant