2017. sze 23.

Az / It (2017)

írta: Petra mozizik
Az / It (2017)

maxresdefault_3.jpg

világos: tudtam, mi vár rám, ha beülök és megnézem az új 'It'-et
minden ismerősöm mondta, hogy borzalmas
nem horror, de még csak nem is ijetsző
magyarán xar az egész...
házhoz mentem a pofonért, ahogy a 'Transformers' csilliomodik részénél is, amit pár hónapja láttam - és azóta sem voltam képes írni róla, mert annyira rossz volt (valszeg' ez valamilyen pszichológiai önvédelem, hogy lenyomom magamban, ne is kelljen rá emlékeznem... :P szóval sosem fog elkészülni az a kritika :D)
ezt viszont megígértem, hogy megírom - több embernek is
szóval, tessék! :)
kezdjük a múlttal!
eleve: imádom Stephen King-et
fiatalon mindent elolvastam tőle, amit csak lehetett
érdemes lenne elgondolkodnom azon, hogy miért lettem ilyen ember?! részben az ő "nevelése" vagyok :D
nem hiszem, hogy ez jó jel... :)))
de tényleg szeretettem; faltam mindent tőle
azt ugye tudjuk, hogy szinte minden regényébe valahogyan belekerülnek a gyerekek... ami creepy - pláne gyerekként olvasva
mégis, valahogy közelebb hozza a sztorit
jobban megértettem őket, és persze jobban is paráztam tőlük
toronymagasan a Ragyogás a kedvencem, no meg a Tűzgyújtó (akkor éreztem néha én is úgy, hogy fel tudnék gyújtani pár embert... :P)
az 'It' 2 részes minisorozat (jó hosszú az a 2 rész ;)) 1990-ben készült, és szerintem jól sikerült
félretéve minden "retrós" hatást, még így is
nem az a film, amitől lerágod a 10 körmödet, és nem is igazán horror
inkább lelkizés
a gyerekek félelmeiről és démonairól szól...
ez kinek egy szörny az ágy alatt, kinek egy leprás, kinek meg óriási pókok, stb. (most csak random példákat mondtam)
midezt megtestesíteni egy bohóccal - tökéletes választás
a bohócok full rémisztőek
egyáltalán nem viccesek
szerintem a cirkuszi előadások legszörnyűbb szereplői
VAN, aki szereti a boócokat?! szerintem AZOKKAL van valami baj... :)
szerintem nem kell különösebben elmagyarázni az 'It' "jelentését", ebben az új változatban azonban mégis megteszi az egyik gyerek :( (tök kár...)
pedig teljesen világos: mindegyikük életében xar került a palacsintába, sőt, a legtöbbnél halmozott a probléma - és paráznak - ez pedig egy szörny képében jelenik meg a végén, akit a barátság legyőz (illetve nem, mert ugye van 2. rész is)
eléggé egyszerű
ezért nem kapja el őket, nem öli meg őket a bohóc, mert csak "kivetülés"
de nem vagytok hülyék, Ti is értettétek :D
azt azért sajnáltam, hogy a nagydumás kiscsávónál (Finn Wolfhard <3 a 'Stranger Things'-ből... aki sztem. toronymagasan a legjobb a fiúk közül) és a zsidó kisfiúnál olyan nagyon nem mennek bele a családi háttérbe
az eredeti film(ek)hez képest egy csomó mindent átvariáltak - érthetetlen okokból
de OK, legyen így... rendezői szabadság...
viszont valszeg' az sem tett túl sok jót a projectnek, hogy 3 rendezőn is átment... :P
ami biztos: a bevezetés, a trailer-ek, a pre-PR és pre-marketing előtt le a kalappal - ami rajuk múlt, megtették
ömlenek az emberek a mozikba... világszerte
nagyon komoly bevételeket hozott, mindenki erről beszélt és mindenki meg akarja nézni
én tegnap láttám, és mégis full ház volt (pedig már megy egy ideje)
de vissza a filmhez!
ami minősíthetetlenül gyenge: az összes "rémisztő" rész
egy pillanatra sem ijedtem meg
de meg sem lepődtem
kiszámítható és GAGYI!
emberek, mi a franc ez a valami Pennywise szájában?! kb. mintha a 'Men In Black' valamelyik űrlénye lett volna... nem ott volt valamelyiknek ilyen "őrlő"fogazata?! :P
piszok gyenge és ciki volt
ezt hogy gondolták 2017-ben?! a mai CGI technika mellett?! :(
a gyerekek, a sztorijaik egész okésak, bár ott is van olyan logikátlan változtatás az eredetihez képest, amit nem értek
pl.: Beverly szála
a régi filmben is agresszív apja volt, de ha jól emlékszem, ott nem volt ez ennyire evidens (vagy egyáltalán nem), hogy a fater molesztálja
itt ezt fullra pörgették
sőt, van egy olyan gyanúm, hogy ez a véres, fürdőszobai jelenet is ENYHÉN el lett túlozva, és mindez a nővé érésre és a mentsruációja kezdetére utal ('asszem ez is evidens)
de nem megalázó ez egy kicsit?!
az eredeti filmben "csak" a mosdó lesz véres és ott mondjuk nem is asszociáltam a menzeszre
de ez itt brutális volt
és szánalmas
nekem...
igazán nem akarom bánatni Bill Skarsgård-ot... helyes fiú és sokat készült erre a szerepre, de sajnos a legtöbbször bugyuta
ez viszont nem miatta van így, nem játszik rosszul, hanem a bohóc átalakulásai idétlenek
Tim Curry nekem sokkal jobban tetszett és rémisztőbb is volt
akit még kiemelnék a kedvenc gyerekszereplőm (a korábban említett Finn Wolfhard) mellett, az a Beverly-t játszó Sophia Lillis
nagyon szép, különleges kislány és iszonyatosan profin hozott mindent
róla biztosan hallunk még ;)
az egyedüli jelenet, ami cuki és vicces volt, az a közös strandolós/napozós rész volt, amikor a fiúk nézték a sütkérező Beverly-t :D
az tényleg betalált
de sokkal több ilyen lehetett volna benne
az meg, hogy ezek a gyerekek úgy káromkodtak, mint a kocsisok - nos, az gondolom, hogy ma már szinte "alap"... :( sajnos
a gonosz fiúk, vagyis a Bowers Gang (itt: Bradley Gang) is jobb és félelmetesebb volt az eredetiben (még egyszer: annak ellenére, hogy az nagyon retró mai szemmel nézve...)
eléggé szomorú és csalódott vagyok
egyáltalán nem érdekel a folytatás, még akkor sem, hogy igazán nagy nevek játsszák majd a felnőttek
hát igen, EZ nem AZ :(
(Fotó: youtube)
(2017. szeptember 23.)
Szólj hozzá

Transformers Az Stephen King It Ragyogás Tim Curry Bill Skarsgard Men In Black Transformers 5 Stranger Things Finn Wolfhard Sophia Lillis Tűzgyújtó