2018. ápr 07.

Kutyák szigete / Isle of Dogs (2018)

írta: Petra mozizik
Kutyák szigete / Isle of Dogs (2018)

screen-shot-2018-02-05-at-2-45-42-pm.png

aki ismer, tudja, hogy mennyire imádom Wes Andersont...
több filmjéről írtam már
sajnos nem mindről - mert mindet még nem láttam :P
(pusztán azért, mert másokat is szeretek és az ő filmjeiket is megnézem :P)
de tény, hogy olyan is van, amit már régen láttam (amikor még nem blogoltam)
az biztos, hogy ha "Wes Andreson-szüzek" :D vagytok, akkor a 'Holdfény királyság'-gal kezdjétek
szerintem übercuki
nem tudom, hányszor láttam már, de nem tudom megunni
második helyen pedig 'A Grand Budapest Hotel' áll <3
nagyon rövidem: Wes szereti a színeket és a szimmetriát
ahogy én is
emellett iszonyatosan fontos dolgokról tud úgy beszélni, mintha csak éppen a legfinomabb habos süti receptjét mondaná el - érthetően, szerethetően
sőt, a sütit utána dobozkába teszi (na, erről is a GBP juthat eszünkbe :P), selyempapírba csomagolja és rózsaszín szalaggal átköti
miközben "fogyasztod", egyáltalán nem émelyítő - hanem isteni finom
de közben érzed, hogy valami nagyon különlegeset "eszel"
az íze pedig benned marad, elgondolkozol rajta
én konkrtéan: rákaptam Wes ízeire :)))
nem félreérteni!
amúgy egy kiállhatatlan pasi (erről írtam már 'A fantasztikus Róka úr' kritikámban) - de ez van a zsenikkel
tudjuk, hogy ez egy vékony határmezsgye
mármint az őrület és a zsenialitás
szerencsére nem kell vele élnem :)
de ettől még maximálisan tisztelem őt és a művészetét
eleve gyengém minden olyan ember (pasi), aki művész - aki zenél, színészkedik, rendez, ALKOT
csodálom őket
és sokat "elnézek" nekik :)
no, de a filmről is kéne beszélnem... khm...
Wes élete egy ponton más irányt vett: elkezdett 'stop-motion' mozikat gyártani
OK, az elkezdett azt jelenti, hogy ez a 2. ilyen filmje :D
az első - a már említett - 'A fantasztikus Róka úr' volt - tényleg olvassátok el, mit írtam róla (elég részletesen leírtam, hogyan "rendezte")
ez a film is u.azzal a technikával készült
egyedülálló
látszik, hogy mennyi meló van benne
le a kalappal!
az üzenete azoban sokkal komolyabb, mint a korábbi filmé
kőkeményen politikai
jelen korunkban, magyarként (bár nem rólunk szól...) is nagyon értjük majd
a vetítésen (a Titanicon láttam; a hazai mozikba sajnos csak májusban kerül) a közönség nagyon értékelte ezeket
nem megyek bele a részletekbe - ha megnézitek, érteni fogjátok...
ha nem nézzük az üzenetét, akkor "is" egy csodálatos film
a látványa, hangulata, a karakterek (ismét csak erősen ajánlani tudom, hogy ANGOLUL, az eredeti hangokkal nézzétek meg, hiszen Wes kedvenc színészei ismét ugrottak neki... Tilda Swinton-nak szerintem kb. ha 2 mondanata van, mégis elvállalta... :)), a zene... minden nagyon-nagyon "wesandersonos" ;)
míg az előző ilyen animációs filmjét nem ismerték el, ezzel a Berlinálén megnyerte az Ezüst Medve díjat (mint legjobb rendező)
itt volt az ideje!
Wes bebizonyította, hogy teljesen új műfajban is tud a legjobb lenni és nagyot alkotni
imádnivaló az egész
minden kutya iszonyatosan ki van dolgozva, és a többi szereplő (egészen a bagolyig) is annyira életszerű és cuki
tele van édi viccekkel, megható pillanatokkal és igazán kemény társadalomkritikával
okos film, kell olvasni a sorok között
míg a Róka urat akár gyerekkel együtt is meg lehet nézni, én itt azért már óvatosabb lennék - pont az üzenete és a benne rejlő szomorúság + csalódottság miatt
persze, happy end van, nyugi - Wes meséiben mindig az van :)
győz a jó és megkapja méltó büntetését a rossz
OK, talán magyarázattal a nagyobb gyerekek is nézhetik már...
nem árt tudniuk, mi hogyan "működik" (?!) a mai világunkban - viszont a valóság sajnos nem mindig ilyen
nem ilyen szép és finom, mint Wes cukrászdájában :D ;)
mellékesen: Isle of dogs = I love dogs
ezzel is egyetértek
sőt, nemrégiben azt is megtudtam, hogy ha kutya lennék, ír szetter lennék (thx, Eszti! :) - mint Szetti a Bucó, Szetti és Tacsiban :D
Anettnek pedig köszi, hogy felhívta a figyelmemet a vetítésre ;)
rágtam a kefét, hogy még 1 hónapot várnom kell rá...
Ti pedig már most karikázzátok be május 3-át a naptárban és nézzétek meg ezt a filmet! :) <3
(Fotó: indiewire.com)
(2018. április 7.)
Szólj hozzá

Edward Norton Scarlett Johansson Holdfény királyság Bill Murray Tilda Swinton Bryan Cranston Wes Anderson Frances McDormand Jeff Goldblum Liev Schreiber Greta Gerwig A Grand Budapest Hotel Grand Budapest Hotel Isle of Dogs A fantasztikus Róka úr Fantastic Mr. Fox Kutyák szigete Róka úr