2018. aug 04.

Okostojás / Rushmore (1998)

írta: Petra mozizik
Okostojás / Rushmore (1998)

u.jpg

épp olyan hangulatban voltam, hogy szerettem volna a lelkembe valami jót tölteni, továbbá, vágytam a színekre és a szimmetriára
csak egy átlagos nap az életemben... :D
(amúgy színekre és szimmetriára mindig vágyom :))
ki mást hívhat iyenkor segítségül az embert, mint e kettő dolog nagymesterét, Wes Andersont?!
vili... ez evidens...
elővettem tehát egy olyan régi fimjét, amit - szégyen szemre - nem láttam még
nem, nem ez volt az első alkotása; az a 'Petárda' volt, amit szintén jóbarátjával, Owen Wilsonnal írt együtt
(azt sem láttam még :P)
hogy miért ezt választottam mégis?! nos, mert ez volt Wes (azóta) két nagy kedvencének, Bill Murray-nek és Jason Schwartzmannek is a debütálása
mármint, Murray-nek Wes filmjeiben
S.-nek pedig EVER; vagyis ez élete első filmje (tényleg fiatal benne :P)
(btw: Alexis Bledel ('Gilmore Girls') is itt szerepelt életében először, és több jelenetben is benne van ;))
mint tudjuk, ha Wes egyszer "beleszeret" egy színészbe, akkor jó eséllyel kb. élete összes filmjében szerepelteti majd
ebbe a baráti körbe lépett be később Edward Norton <3 és Tilda Swinton is; természetesen Owen Wilson mellett, akinek ugyan ebben a filmben is van egy cameoja - ő és Wes gokartoznak Max (Jason S.) mögött a fenti képen :))
(Wes több jelenetben is benne van)
szóval, egy idő után Owen nem csak társ-író volt, hanem, mint színész is rendszeresen szerepel(t) Wesnél
azért beszélek erről ilyen sokat, mert ezt jó tudni, jó érteni, ha néztek egy Wes filmet
Wes és Owen hatalmas Roald Dahl-rajongók; az ő gyerekkönyvei szolgáltak alapként, ihletként (és nem csak ehhez a filmhez)
a moziban szerepel Wes régi sulija, Owent pedig u.úgy kicsapták anno az iskolából, mint itt Maxot
mindamellett, hogy Wes ennyire nosztalgikus, lelkizős, romantikus érzelmekre hajlamos ember, nagyon alapos is
1800 (!!!) gyerek közül választotta ki Jasont a főszerepre
OK, tudjuk, hogy Jason a rendező Coppola unokaöccse... lehet, hogy ez is nyomott a latban?!
nem tudom... de elképzelhető, hogy pusztán a tehetség győzött, mert TÉNYLEG 1800 gyereket megnéztek
földön-égen kereste az országban a megfelelő fiút
J. S. - mint színész - nekem sosem volt a kedvencem, valamiért idegesít, nem szimpi; emberként meg nem ismerem :P
Bill M. sem kedvelte az elején, de aztán jóban lettek
mindenesetre az vitathatatlan: iszonyat jól játszik!! valami fantasztikus!! (Bill is! OK, de ő mindig az ;) <3)
J. S. hatalmasat nőtt a szememben
őrületesen tehetséges
amit itt csinál, az mindenen felül áll
persze ehhez kellett egy zseniális történet és egy olyan rendező is, mint Wes
azt kell, hogy mondjam: itt még nincs meg annyira durván a szimmetria és a színek; csak bizonyos jelenetekben
Bill M. pl. minden jelenetben u.azt az öltönyt viseli, csak mindig más inggel és nyakkendővel - azok pedig mindig egyező színűek! :D
ez már a kezdete egy őrületnek (amit én annyira szeretek), lássuk be :)
Bill amúgy amikor elolvasta a forgatókönyvet, annyira odáig volt érte, hogy azt mondta, akár ingyen is eljátssza, csak az övé lehessen a szerep
imádta (ami teljesen érthető)
illetve, amikor Wes nem kapott pénzt a Disney-től egy jelenetre, Bill M. írt egy üres csekket neki és mondta, hogy használja arra, amire csak szeretné...
ez az alap-hangulat, ez a forgatási légkör, hogy kvázi mindenki barátja volt (és lett) mindenkinek, nagyon fontos
és fontos LETT a jövőben
olyannyira, hogy minden kattantságot elnéznek Wesnek (mert van neki pár :P), ha füttyent, ugranak, mennek, és bármit elvállalnak neki
megértem; maximálisan
ez az ember nagyon tud valamit
amit ebben a filmben is bizonyít
hoppá, a filmről még nem is mondtam semmit! :p
OK, nem egy 'Holdfény királyság', meg nem is 'A Grand Budapest Hotel' és végképp nem olyan, mint a 2 animációs filmje (amikért RAJONGOK!), de nagyon kedves, szerethető film
egy fura, különc srácról, egy szerelmi háromszögről, barátságról, bosszúról... imádnivaló :)
van egy rész, ahol picit leül (kb. amikor összevesznek, és megy a depi), de utána fordul egyet, és ismét fellendül
igazából talán onnan, amikor Dirk kibékül Max-szel
apropó, Dirk! ő nem más, mint Mason Gamble, aki a 'Dennis, a komisz' c. filmben volt Dennis
a kis cukorka!! hogy imádtam!!
rá nem ismertem, hogy ő Dirk
tök jól játszik ő is, és nagyon fontos a szerepe
mindamellett, hogy nem rágtam le a 10 körmömet, nem sírtam a drámától és a röhögéstől sem, egy teljesen vállalható, kedves film
Jonah Hill EVER kedvence
panaszra nem lehet ok
kár lett volna kihagynom
mondhatni, megismertem a gyökereket, a kezdetet
ezek után pedig meg kell néznem majd azt is, hogy mi volt a Teremtés előtt... ;) vagyis jön a 'Petárda' (bár arról sok jót nem hallottam :P)
kellemes kikapcsolódáshoz tökéletes film, de ha IGAZI West mozit akartok, akkor a fenti 4 filmet ajánlanám ;)
(Fotó: fifikoussout.blogspot.com)
(2018. augusztus 4.)
Szólj hozzá

Gilmore Girls Edward Norton Jonah Hill Holdfény királyság Bill Murray Okostojás Tilda Swinton Roald Dahl Wes Anderson Owen Wilson Dennis Jason Schwartzman Alexis Bledel Rushmore A Grand Budapest Hotel Dennis a komisz Grand Budapest Hotel Mason Gamble Petárda