2018. aug 15.

Escobar / Loving Pablo (2017)

írta: Petra mozizik
Escobar / Loving Pablo (2017)

loving-pablo.jpg

szerette Pablot, de utálta Escobart
el is mondja ezt a filmben, meg annak a könyvnek is ez lett a címe, ami alapján a nálunk csak 'Escobar' névvel futó film készült
Virginia Vallejo oldaláról látjuk a híres, de inkább hírhedt drogbárót, nekem azt a részét mégsem mutatja be igazán, hogy pontosan MIÉRT is szerette
nagy igazság, hogy aki @nak áll, ne lepődjön meg, ha ... - már bocsánat !!! (ezt nem lehet szebben mondani)
és itt most ezt nem szó szerint értem
aki egy ilyen emberrel lepaktál, mégis, mit gondol?!
nem akarok gonosz lenni, de nem tudtam megsajnálni
persze, a végén konkrétan veszélyben volt az élete, és azt is megértem, elfogadom, hogy elárulja a "szerelmét" és feldobja őt a DEA-nek, meg az USA-nak
de azzal nem etet engem Virginia, hogy az elején csak azt látta, hogy jótékony
kérem!! azért elég hamar kiderült számára, hogy ki ez az ember, és honnan van a pénz
sőt, ugye mondja is, hogy egy ponton elengedte azt, hogy honnan jön a pénz, csak az volt a fontos, hogy mire költi
és RÁ pl. költötte
bőven!
teljesen más ügy Escobar felesége, aki már a kezdetektől vele volt
már akkor, amikor még tényleg csak egy kis senki volt
ez összeköt embereket... meg persze a család is
hogy Virginia mit látott ebben a kövér, igénytelen, nem túl szellemes pasiban?! fogalmam sincs
max. tényleg a pénzt
én nem tudom felfogni, hogy mibe szeretett bele
mondom, a filmben sem láttam...
mert OK, Escobar is (kb. mint az emberek 90%-a) szerette a családját, a gyerekeit, és kiállt értük bármi áron - de ez nekem nem teszi extra mértékben szerethetővé
V. számára pedig gondolom, mellékes, hiszen ő a szerető volt
ez a másik!
ha már eladta a lelkét az ördögnek (a pénzért), és az sem zavarta, hogy nős ember (ami számomra nagy NO-NO!!), akkor nekem ne rinyáljon
mint ember, értem, hogy félt... azt is, hogy mitől... de lett volna esélye kiszállni korábban, vagy eleve bele sem menni
de ennyit az erkölcsi részéről!
Javier Bardem hozza a szokásos 10/10-et, masszívan
nem tudom, hogy milyen volt Escobar, de szerintem ilyen :P
zseniális minden mozdulata
itt ez az undor ember (már bocsánat!!), közben pedig iszonyat fifikás, dörzsölt, kemény és agresszív
ezek az átmenetek nagyon jól meg voltak csinálva
ott ült a bamba arcával, ing kigombolva, gigantikus has (folyton zabált és nasizott), a következő mondatával meg kb. aláírta jópár ember halálos ítéletét
megalomán volt, de mennyire! hiszen a politikába is bevásárolta magát
mindenre volt pénze
mindenkit megvett... akit nem tudott, és ellenkezett neki, azt kinyírta
az a döbbenetes, hogy ennyi ideig senki nem fordult szembe vele, nem kapták el a tökét, nem támadták meg a gyenge pontját (logikus: család), nem tudták lekapcsolni
számos film készült róla + ugye a sorozat is
nagyon nem ástam bele magamat az életrajzába
gondolom, hitelesen volt megcsinálva
bár a film közepe felé picit nekem besűrűsödtek az események, fel volt gyorsítva, és ott nem vágtam mindent (nem tértek ki mindenre)
biztosan sok fontos dolgot ki is hagytak... (Escobar-szakértők! kommenteljetek, hogy mi maradt ki!!)
számomra a legdurvább maga a jelenség: úgy néz ki, mint egy átlagember, sőt, abból is az "alja" (ismét bocsánat! aki látta, tudja, mire gondolok), közben pedig egy vadállat
a legfélelmetesebb pedig a módszer: lelki ÉS fizikai terror
utóbbiból kettőt be is mutatnak - nem bírtam nézni
a 16-os karikát is gyengének éreztem...
sztem. iszonyat durva volt!
szegény P. C.-ről meg nem mondtam eddig semmit
azt ugye tudjuk, hogy ő és Javier Bardem 8 éve házasok
a vásznon is látszik valahogy, hogy ismerik egymást
valahogy érezhető volt
Penélope Cruz szép, OK, de sosem volt úgy igazán kedvenc színésznőm
jól tolja, de nem is tudom, nem az én világom az egész jelenség
itt viszont jól hozza, amit hoznia kell
ezt a pénzéhes, külsőségekre adó "libát", akinek a legfontosabb a fény, a hírnév, a csillogás, hogy ismerjék...
kár, hogy picit nem láthattunk bele abba, hogy milyen ember ő, hogy hogyan élte a mindennapjait, hogy mit csinált akkor, amikor nem E-ral volt; volt-e pl. másik pasija?!
az egyedüli hús-vér sztoriszál nála, amikor elkezd rettegni
és lám! akkor is, mint egy utolsó csúszómászó, E-hoz megy könyörögni segítségért
nagyon nem az én világom
de jól játssza!
mind a 2 főszereplő fantasztikus (OK, elsősorban Bardem)
para a pasi, mint a 'Nem vénnek való vidék' c. ÖRÖK kedvencemben
az egész film jó tempójú, izgalmas, fordulatos (még akkor is, ha pl. tudod, hogy E. kiszökik abból a börtönből, amit ő épített saját maga számára :))) hahahaha! mégis, mit hittek?! hogy nem fog???), minden szuper benne
tényleg nagyon ajánlom!
az pedig kimondottan üdítő, hogy annak ellenére, hogy nem tudok senkivel sem azonosulni benne, hogy brutálisan erőszakos és nem egy szerethető, kedves, vagy megható történet, mégis nagyon elgondolkodtat... hat rád... nagyon is!!
(Fotó: cinema.mu)
(2018. augusztus 15.)
Szólj hozzá

Penélope Cruz Pablo Escobar Javier Bardem Penelope Cruz Escobar Peter Sarsgaard Nem vénnek való vidék Loving Pablo Virginia Vallejo