2019. sze 24.

Mindhunter (2. évad) / Mindhunter (season 2) (2019)

írta: Petra mozizik
Mindhunter (2. évad) / Mindhunter (season 2) (2019)

mh_201b_0033631r_0.jpg

adós vagyok még a 'Mindhunter' 2. évadával, amit természetesen - az első iránti rajongásom miatt - iszonyatosan vártam
az első 3 részt gyorsan le is toltam és tetszett
úgy voltam vele, hogy szépen lassan azért majd kibontakoznak az események
Holden nem marad büntetlen az arcoskodása miatt – vele többet foglalkozunk az évad elején (pánikbetegség, stb.)
naggggyon fura ez a pasi
valahogy ott van a „zizi” a szemében, és engem ez aggaszt :D
mondhatnám, hogy jó pasi – de emiatt nem az
szerintem KOMOLY bajok vannak vele :P
mindamellett, hogy miután kimászik a „már nem nagyon érdekel a munkám és lexarom épp kit interjúztatok” unott állapotából, a végére ismét a régi önmaga lesz: vérprofi, jó meglátásokkal
megismerjük az új főnököt (és lefagyunk attól, miért kellett nyugdíjba mennie a korábbinak :() – aki lelkes, támogató és szerethető is
nagy PR/marketing-guru… tudja, hogyan kell eladni magukat, hogy pénzt és elismertséget kapjanak
viszont végre valaki, aki támogatja őket!
nekem nem volt bajom vele
az azonban biztos, hogy számára Holden egy MF prodigy – a maximális bizalmát élvezi
Bill Tench (Holt McCallany) továbbra is a kedvencem
nem tudok betelni azzal, ahogyan játszik
istenadta tehetség! és nem mellékesen a karakterét is bírom
na, az ő privát sztorija aztán igazán durva
phú… nem kívánom senkinek
nagggyon fura az örökbefogadott fia, de nekem a felesége is
tőle konkrétan kiráz a hideg
az egy dolog, hogy a kisfiú nem tudjuk, mit örökölt a valódi szüleitől, de azért megnézném, Bill felesége mi a túrót csinál vele, amikor mi épp nem látjuk
nem mondom, hogy az ő hibája
meg biztosan rohadt nehéz lehet neki is ezt megélni, de az, amit „megoldásként” választ a végén, az minden, csak nem megoldás
(nem akarom lespoilerezni, mi is ez a szál… de durva, brutál durva…)
Wendy magánéletében is fordulat áll be, megismer egy bárpultos csajt, akivel összejönnek
nem zavart, nem volt bajom vele, de őszintén?! nem érdekelt
nekem vele kapcsolatban az a macskás-szál pont elég volt a 2017-es évadban
az tűpontosan utalt arra, hogy milyen is az ő karaktere, hogy mire képes vagy nem képes érzelmileg
nekem nem hiányzott ez a melodráma ide
összesítve tehát ezeket a saját élettörténeteket, mindent überel a Bill-Nancy-Brian szál
brrrr… még mindig kiráz tőle a hideg
sztem. jobban megrázott, mint maguk a gyilkosok
apropó interjúalanyok! Kemper visszatér egy időre (sajnos túl kevésre) és végre találkozhatunk Mansonnal is, akit u.az a színész (Damon Herriman) alakít, aki a Tarantino-filmben is játszott
mellékesen: zseniálisan
annyira átütően mondja, amit mond, hogy simán be tudnád kajálni te is
viszont, az első évadba annyira izgalmasan és ütősen beleépített Kansas City-gyilkos sztorija itt picit leül, talán nincs is minden részben
kevés az infó, néha nem is értettem, pontosan mit csinál
az 1. évad kritikájánál leírtam, hogy mit is kell róla tudnunk, idézem:
„ő Dennis Rader a.k.a. a B.T.K. gyilkos (Sonny Valicenti alakítja) - aki 1974 és 1991 között gyilkolt Kansas környékén és csak 2005-ben kapták el
jó esély van rá, hogy a további évadokban ugyanígy, kis részleteket kapunk majd a "tevékenységéről" és esetleg valamikor Holdenék találkoznak vele, vagy felderítik az ügyet”
utóbbi nem történik meg…
de ha maga a sorozat nem is ért véget valami döbbenetesen durva dologgal (inkább mindenkinek a magán-szála elért egy végső pontig, fogalmazzunk így), EZ a vonal azonban igen
nem kicsit kemény, amit látunk :P
a sorozatgyilkos-interjúk mellett a fő fókusz (az évad 2/3-részében) arról a gyilkosról szól, aki rengeteg fekete kisgyereket ölt meg és a MAI NAPIG nem tudják pontosan, hogy ki is volt a gyilkos
(szerintem amúgy az, akit elkaptak)
ez nagyon emlékeztetett a ’Zodiákus’-ra, és az ő sztorijára
ezek az atlantai gyerekgyilkosságok ’79 és ’81 között zajlottak és min. 28 áldozatról tudunk (elsősorban fiatalok, de volt 1-2 felnőtt is köztük)
HORROR sztori, komolyan mondom
és a hatóságok hozzáállása az, ami még ennél is felháborítóbb
viszonylag friss hír és reményre adhat okot, hogy idén (2019!! értitek?! hol van ez 1981-től?!) az új technológiák segítségével megpróbálják újra megvizsgálni a DNS-t és az ügyet is, természetesen
Wayne Williams – akit elkaptak – most 61 éves, és azóta is azt állítja, hogy ő ártatlan
hiszi a fene, én ugyan nem! :(
nem akarom túlragozni, mert szerintem minden fontosat leírtam
a filmet vitte Bill családjának a története (nálam toronymagasan), illetve ez az Atlanta murders-sztori
mindkettő felkavaró
a többiek nekem most csak asszisztáltak… bocsi :P
amúgy a vizuál, a hangulat u.az, mint az elsőnél
az tetszett
de nem ért el akkora hatást, mint elsőre (ez valahol természetes is)
túl sokat akartak markolni ezzel a rengeteg szállal, de tudjátok, hogy mit mondanak erre…
igen, pontosan ez történt itt is
hogy még egy közhellyel éljek: a kevesebb néha több
de ettől még várom a folytatást ;)
azt meg csak remélem, hogy Holt McCallany színészi teljesítményét valaki VÉGRE felfedezi és díjazza is majd
nagyon megérdemelné ;)
(Fotó: polygon.com)
(2019. szeptember 24.)
Szólj hozzá

sorozat series Tarantino Once Upon a Time David Fincher Holt McCallany Jonathan Groff Zodiákus Charles Manson Anna Torv Damon Herriman Sonny Valicenti Mindhunter Volt egyszer egy... Hollywood Once Upon a Time... in Hollywood Wayne Williams