2019. okt 31.

Megszállottak viadala (1. évad) / Killing Eve (Season 1) (2018)

írta: Petra mozizik
Megszállottak viadala (1. évad) / Killing Eve (Season 1) (2018)

killing-eve-2.jpg

ezt a sorozatot is megszórták díjakkal rendesen
hatalmas népszerűségnek örvend az USA-ban is, holott BBC-gyártmány
sőt, először OTT mutatták be; csak utána jött a hazája
sok jót hallottam róla – régóta terveztem, hogy felteszem a listámra
aztán közben kijött a 2. évad is
amikor a ’Fleabag’-et néztem és infók után kutattam, akkor tudtam meg, hogy az AZT író és ABBAN a főszerepet játszó Phoebe Waller-Bridge írta ennek az 1. évadát Luke Jennings regénye alapján
leszögezem: irtó jó és addiktívvá tesz, VISZONT
messze nem olyan jó, mint a ’Fleabag’ (OK, az nagyon más)
megmondom őszintén, hogy bár felkeltette az érdeklődésemet az 1. rész, de azért fura módon annyira nem jött be
aztán kezdtem nagyon rákattanni
viszont a végét nekem tök elszúrták
meg van közben is 1-2 dolog, ami felbosszantott, kiakasztott
viszont a kritikáim (amiket leírok majd, nyugi) ellenére is fantasztikusnak tartom és nagyon ajánlom
értitek: olyan, mintha picit avas lenne a dió, de ha belesül a bejglibe, ott már nem érzed, sőt, finom :D
ami leginkább bosszantott az Villanelle módszere volt
egyáltalán nem zavarta, hogy mindenhol nyomokat hagy? DNS, ujjlenyomat, stb.?
értem én, hogy nincs benne a rendszerben
de azt hogyan gondolta, hogy ha ennyien, ennyi helyen látják az arcát, azt is megússza?!
vicc…
millióan látták, pl. a kisfiú is (akinek a nagyapját nyírja ki)
de attól sem riadt vissza, hogy nyilvános helyen vegyen elő pisztolyt, vagy tartson fogva valakit, sokak szeme láttára (itt rögtön egy plusz beékelés: az is hihetetlen, hogy Konstantin lánya nem szökött meg mellőle, nem köpte be, nem jelzett senkinek, hogy őt elrabolták)
sosem félt attól, hogy a személyleírása körbefut Európában?!
hogy gyorsan mondjak egy + is: azt viszont bírom, bírtam, hogy a múltjáról lassan derülnek ki dolgok
és még így is keveset tudunk
az Annás szál viszont egyáltalán nem tetszett
sem a kidolgozottsága, sem a háttere
sokkal többet vártam és reméltem tőle
az viszont még vissza van, hogy rájöjjünk, ki ő, honnan jött, ki volt az anyja, apja, miért utálja a pasikat, stb.
kíváncsi lennék mitől „hülyült” be ennyire
azt nagyon csíptem, hogy már a 2. rész végén rájönnek, hogy „ismerik” (már látták) egymást: mármint Eve és Villanelle
belevágtak azonnal
remek volt!
természetesen ez a sorozat amitől jó, az ők ketten:
Sandra Oh, akit a ’Grey’s Anatomy’ óta imádok – de ki nem?!
az az igazság, hogy sokkal jobban bírtam a főszereplőnél is
hiába stréber, hiába arcoskodik néha (a tudására – mondjuk, azzal fel is vághat; minden joga megvan hozzá ;)), hiába katasztrófa a lakása (kedvencem, hogy nem mos, inkább mindig új fehérneműt vesz), hiába szerencsétlen a pasikkal, mégis zseniális
még valami gagyi filmben láttam egy epizódszerepben, de kb. másban nem
hibátlan a csaj
itt is
full okos és közben full beteg – és ez lassan kezd előtörni belőle
remélem, a 2. évadban még bolondabb lesz
fantasztikus megérzései vannak a nyomozás kapcsán, bátor, különleges és megértem, hogy hullára unalmas az élete a férje mellett :)
bocs, hogy ezt mondom, de egy ilyen személyiségnek tér kell
egy ilyen személyiség maga a szenvedély
amit ki kell élnie, különben mindent feléget, felrobbant maga körül
ha nem elaborálja ezt (pl. a munkában – ahogy ő is teszi), akkor vége
és ott van a másik jómadár, Villanelle (villain + elle), vagyis Jodie Comer
róla eddig még nem hallottam
játszott 1-2 filmben, de inkább sorozatokban
még semmiben nem láttam
csodálatos tehetség
ahogy ezt a pszichopata bérgyilkost hozza, az valami döbbenet
rengeteg személyiség lakozik benne, megszólal vagy 6-7 nyelven és az angolt magát is több akcentussal hozza
nem semmi meló!
piszok jók ők ketten – ez már a meghallgatáson eldőlt, kb. 3 perc után (pedig Jodie egy átbulizott éjszaka után, másnaposan ment oda)
nagyon működik a kémia közöttük
amit V. oldaláról mindig értek, de Eve oldaláról sajna nem
ő mit akar?
azon kívül, hogy elkapni
de világos, hogy közben vonzódik hozzá, hogy irigyli őt (igen, azt, hogy ő szabad, vagy mer gyilkolni, vagy bátor… passz…) és szeretne a cipőjében járni
igazából olyan, mintha megcsillanna a lehetősége egy luxussal teli, izgalmas, kalandos életnek – ami aztán az ő (Eve) életéről nem mondható el
ezek vegyesen ott vannak, de pont az évad végére kavarodtam meg ebben én is
hogy most akkor mi a francot akar Eve?
és nekem pont ezzel volt a bajom
a törés-zúzás is túl teátrális volt, de OK, azt V. „megfejtette” nekünk, hogy miért csinálta – talán elhiszem
de az a végén… ott az ágyon, ami történik
szerintem full gáz
ez a pálfordulás
most akkor mire ment ki az egész? vagy ennyire jó színész (Eve)?
nekem ott lett volna vége, hogy fekszenek, V. leteszi a fegyvert az ágy mellé, és nézik egymást
na bumm!
az elég ütés lett volna... hogy mi lesz velük...
összejönnek, mint egy pár? vagy E. lelép a térképről, feladja a kémkedést és a nyomozást (és az elveit is)?!
világos, hogy nem fogja
de akkor vártam volna, mi lesz
mert most pont u.az lesz, mint volt: E. üldözi V.-t
és?? ezt néztük 8 részen át…
szerintem kár volt ez az erőltetett fordulat
sokkal izgibb lett volna hagyni, hogy ne tudjuk, mi van E. fejében
ha már izgalom: az egyik csúcspont az volt, amikor V.-t követte az öreg pasi, majd a diszkós jelenet
jaj, annyira tudtam, hogy ez lesz :(
a másik kedvencem meg az 5. rész eleje volt, amikor először találkoztak, utána meg az E. lakásán tett „látogatás” (lásd: fotó)
a vége azonban kezdett kicsit kiszámítható lenni, pl., hogy Konstantin arra játszik, hogy V. bent maradjon a börtönben
sejthető volt
nem tetszett a kavarás azzal kapcsolatban sem, hogy Carolyn Martens (Fiona Shaw piszok jó!) benne van-e az ügyben, vagy sem
én nem mószeroltam volna be őt
minek tolta ennyire ezt a nyomozást, ha benne van?!
Eve-et meg kb. bármikor eltetethette volna láb alól
vannak benne furcsa és logikátlan dolgok
de még egyszer: ezek ott és akkor bosszantottak, mégis, a sorozat összességében nagyon jó
ez a leszbikus-szál nem taszít, nem vonz, mostanában sok sorozatba beleteszik… V. oldaláról hitelesebbnek érzem/látom
nem tudom, összejönnek-e majd a folytatásban, de annyira ez – bevallom – nem érdekel
akkor érdekelt volna, ha ÚGY fejezik be az elsőt, ahogy mondtam, hogy ezt, és CSAK EZT látom a szemükben
de Eve mozdulata nekem nagyon nem jött be és nem volt hiteles
OK, így írta meg Phoebe – akit ettől még nagyon kedvelek -, de lehet, hogy csak azért, hogy a ’Fleabag’-nek őrizze meg minden jó ötletét?! :D
hahaha, amennyiben így van, elnézem neki, mert az H-I-B-Á-T-L-A-N
és kb. azóta is gyászolom a 2. évad végét… <3
természetesen nézem majd a ’Killing Eve’ 2. szezonát is, nyugi
reportálok róla ;)
addig is, hozzatok be engem, és toljátok le ti is az elsőt!
kíváncsi lennék, mit gondoltok róla
 
U.i.: MI A FRANC EZ A GAGYI MAGYAR CÍM?? MI VAN?! ÁÚÚ! BASSZUS, EZ NEM ’AZ ÉHEZŐK VIADALA’!! GRRR!
(Fotó: empireonline.com)
(2019.október 31.)
Szólj hozzá

sorozat series Grace klinika Sandra Oh Fiona Shaw Éhezők viadala Greys Anatomy Kim Bodnia Phoebe Waller-Bridge Killing Eve Megszállottak viadala Jodie Comer Villanelle Fleabag Luke Jennings