2020. máj 26.

Hová tűntél, Bernadette? /Where'd You Go, Bernadette (2019)

írta: Petra mozizik
Hová tűntél, Bernadette? /Where'd You Go, Bernadette (2019)

y5l7hzv5h4i6th3s7uth43yxdi.jpg

nem tudom, miért kapott ennyire rossz kritikát ez a film, miközben cuki és imádnivaló és szerethető és megható és minden?!
szerintem teljesen tökéletes
maga a történet, a karakterek…
minden
OK, persze dominál benne Cate Blanchett, de én nagyon szeretem Billy Crudupot is (legutóbb a ’The Morning Show’ c. sorozat kritikájában írtam róla), amit pedig a teljesen kezdő, elsőszerepes Emma Nelson csinál, az kész!
egyrészt az ő karaktere is baromian cuki, de közben annyira határozott, belevaló
ahogyan kiáll az anyjáért a vitában (a szomszédasszonnyal), az valami halálos
a férj (ő B. C.) húzásai (terápiás beszélgetés, kb. mint az ’Így jártam anyátokkal’-ban az intervention… ;)) némileg megkérdőjelezhetőek, de ennek ellenére a végére ő is belehúz és nagyon megkedveltem
minden pici rész, minden mellékszereplő, pl. Laurence Fishburne állatian jó és természetes
de világos, hogy Cate B. őrült személyisége az, ami viszi előre a sztorit (nem is meglepő, hogy Golden Globe-jelölést kapott érte)
szinte olyan, mintha egy Woody Allen-szereplő lenne; annyira crazy
és rettenet mennyiségű szöveget kellett megtanulnia, az látszik
be nem áll a szája :)
nagyon vicces
egy meg nem értett építész, aki nem mellékesen mindenhez IS ért ;)
olyan bútorai, tárgyai vannak, hogy elszállt tőlük az agyam!
nagyon szerettem
őt is, a dolgait is, az életét bemutató kisfilmet is (film a filmben)
viszont mindez a sok-sok kedvesség, tökéletesség egy névben csúcsosodik ki, és ő nem más, mint Richard Linklater
és hogy miről ismert a rendező? sok más vonás mellett, pl. arról, hogy nagyon szereti a családtörténeteket, hogy apró részletekbe menőkig "kifilézve" elénk teszi a karaktereit (jó és rossz tulajdonságok, stb. – nincs titok; ők mindent kipakolnak, nagyon őszintén… mintha nem is egy amcsi filmet látnánk :P)
meg arról is, hogy képes 1-1 filmet (vagy annak a folytatásait) éveken át forgatni: vagyis nincsenek maszkok, nincs öregítés
ha kell, akkor 12 éven át forgat ugyanazokkal az emberekkel (’Boyhood’ – írtam róla a blogon… nagyon szerettem); vagy említhetném a ’Before’-trilógiát is, ahol az 1. rész ’95-ös, a 2. 2004-es, a záróakkord pedig 2013-as
imádom ezt a 3 filmet; a legjobban pedig a ’Before Sunset’-et, a középső részt
az picit olyan, mintha rólam szólna <3
még ennél is durvább lesz a ’Merrily We Roll Along’, amit a Wikipedia szerint „Filming for 20 years”, bár 2019-ben jelentették be… szóval nem vagyok teljesen biztos, hogy ez mit is jelent
már forgatja 20 éve?? (mondjuk, róla simán elképzelhető...)
egyelőre nem tudni, mikor mutatják be (a hasonló című musical lesz az alapja – vagyis IGEN, jól sejtitek, Petra nagyon várja már :D)
egy biztos: R. L. egy nagyon érzékeny ember és iszonyat jó témákat talál – azokat pedig szuperül dolgozza fel
nekem a ’Bernadette’ is hibátlan volt
egy percre sem unatkoztam
a vége pedig full katarzis.. <3 (és igen, ha kérdeznétek, valóban jeges helyen (pl. Grönlandon) forgattak (még ha a filmben az Antarktiszról van is szó) – C. B. ragaszkodott hozzá; nem akart green box jeleneteket)
a film végén pedig a komplexum, amit látunk az a Halley VI British Antarctic Research Station (szóval tényleg létezik és valami csodás!! a két tervezője: Faber Maunsell és Hugh Broughton)
a sikerhez azért hozzájárul az alaptörténet is, ami Maria Semple regénye alapján készült (de nem teljesen u.az, mint a film)
én nagyon szerettem
szeressétek ti is! <3
(Fotó: bostonglobe.com)
(2020. május 26.)
Szólj hozzá

Judy Greer Woody Allen Így jártam anyátokkal Cate Blanchett Before Midnight Laurence Fishburne Kristen Wiig Richard Linklater Billy Crudup Boyhood Before Sunset Before Sunrise Maria Semple Bernadette The Morning Show Hová tűntél Bernadette Whered you go Bernadette Emma Nelson Halley VI British Antarctic Research Station Faber Maunsell Hugh Broughton Merrily We Roll Along