2022. jan 09.

Annette (2021)

írta: Petra mozizik
Annette (2021)

d40f2b2a0c0b0877c080bb8c18cdf37b55-anette_2x_rsocial_w600.jpg

mielőtt belekezdenék ennek a szürreális filmnek az elemzésébe, rögtön a védelmemben két dolog:
1. kedves Esküdtek! én nagyon szeretem a beteg, elvont művészfilmeket…
komolyan
nem minden művészfilm az, de sok igen :D
és az én torkomon azok is letuszkolhatóak
becsülettel végignézem őket – max. lesz róluk utána egy véleményem, de akkor is
itt több ponton is fel akartam állni, ott akartam hagyni, mert kb. fizikai fájdalmaim voltak a nézése közben, de baromi hős vagyok: végignéztem
(az igazsághoz hozzátartozik, hogy 1 ponton felálltam és részt vettem egy csodás mexikói falatozáson, az sokat segített a hangulatomat, újult előre kaptam a jalapeno paprikától :P)
tényleg nagyon tág a befogadóképességem, de itt sokszor elrúgták a pöttyöst
ha nincs a vacsi, lehet, hogy hagyom a búsba és sosem készül el ez a kritika
2. tudjátok, hogy imádom Adam Drivert – mint színészt, és mint pasit is (grrrrrr… naggggyon szexi – nem a típusom, de ő maximálisan bejön: a magassága, a vékony alkata, a karakteres orra, a haja… :P)
szerintem elfogultan rajongok érte
még Kylo Renként is elnéztem mindent neki
amúgy meg: amihez hozzáér, az kb. arannyá válik <3
azonban! hiába dicséri agyba-főbe minden kritika, én nem tudom értelmezi az ő játékát itt
borzalmas
és nem tudom, miért vállalta el ezt az őrült, elvadult filmet (figyelem: az első pontot ugye olvastátok?!)
teljesen kész vagyok!
nagyon nagy mélypont
és nem az van, hogy xarul játszik, hanem szörnyű a karakter, szörnyű, amit művel, nem tud énekelni és amúgy is… nem volt az alakításában 1 elfogadható pillanat sem
teljes kiborulás…
remélem, a két pont segített annak megítélésében, hogy ha ezek után borzalmas dolgokat írok a filmről, nem haragszanak meg rám nagyon az ’Annette’-rajongói (ha vannak olyanok közöttünk… a szakma imádja, de élő emberrel még nem találkoztam, aki igen :P)
kezdjük az elején! megvan, ki az a Sparks?
középsulis koromban volt egy számuk, "When Do I Get to Sing 'My Way'" címmel
érdekes stílusa volt, de bírtam – nagy sláger lett belőle
nos, a Sparks két tagja (Ron Mael és Russell Mael) írta ezt a történetet és a zenéket is
eredetileg egy lemezt akartak belőle, de aztán film lett
évek óta görög előttük, sokat változott a szereplőgárda is (a női főszereplő elvileg Rooney Mara vagy Michelle Williams lett volna, de Kristen Stewart neve is felmerült, csak ő még ennyire sem tud énekelni…)
a lényeg: készült egy zenés musical (?!), nekem inkább opera amúgy…
a szereplők a film 80%-ban énekelnek, mindent énekben mondanak el, de értsd: MINDENT…
ha azt gondoltátok, hogy a ’Mamma Mia’ sztárjai nem tudtak énekelni és kár volt erőltetni, akkor nézzétek meg ezt és rögtön újragondoljátok…
természetesen az IGAZI éneklést (a Marion Cotillard alakított operaénekesnő hangja más, az profi – amúgy Catherine Trottmann a hölgy) valódi énekeseknek köszönhetjük
Annette kisbaba „lalalázása” (nincs szöveg, csak dallamokat énekel) is szuper, ő Hebe Griffiths; a későbbiekben pedig Devyn McDowell (erre majd még kitérek…)
a sztori röviden: van egy stand-up komikus (Henry McHenry – Adam Driver), aki minden, csak nem vicces
sőt, szörnyű, drámai
szerintem kb. 1 olyan „vicce” nem volt, amin nevettem volna
igazából kiáll a színpadra egy alsógatyában, fürdőköpenyben, vedel, cigizik, és elmondja, mennyire nincs kedve itt lenni és nevettetni a közönséget – a nézők meg ezt imádják (?!)
persze, ez lehetne fekete humor is, de ő nem annak szánja
kb. rühell mindent, de tényleg
borzalmas volt látni azt a „show”-t
valami rettenet…
kiderül, hogy összejött a neves és méltán tisztelt operaénekesnővel Ann-nel (M. C.), gyorsan nagy szerelem lesz, összeköltöznek, eljegyzés, és megszületik a lányuk, Annette
akit egy fabábu, egy marionett baba (zsinórok nélkül) „játszik”
álljunk meg egy szóra, Tanár úr!
akinek nem jutott azonnal eszébe Annabelle, a horror filmek fababája, az nem u.ezt a filmet nézte… :D :P
nekem azonnal!
horror, értitek?!
OK, ennek a babának az arca viszonylag kedvesen néz ki és belőle nem lesz gyilkos, viszont így is durva látvány volt
persze, persze, értem, én, nyugi… vágom, hogy miért kellett ide egy fabáb… teljesen logikus
azért, mert konkrétan bábként használják a szülei
mindketten, egyformán
az egyikük nyerészkedésre, a másikuk meg bosszúra
emiatt szép és kerek (és érthető), hogy a végén a fababából miért lesz IGAZI kislány (ő már Devyn McDowell, aki igazi SZAVAKKAL is énekel az apjának és valami gyönyörűséges hangja van!!! <3)
ez a szimbolika is szép: lett SAJÁT hangja
korábban csak baba volt, lalalázott, nem volt igazi dalszöveg, hiszen beszélni sem tudott, de itt már nagyobb, beszél, meglelte a saját hangját
ez korrekt volt, jó húzás
de ha már a „daloknál” (nagy-nagy idézőjel!!!) tartunk: egyszerűen „se áriája, se Máriája”, ahogy azt az én drága jó anyukám szokta mondani :)
Gyerekek, nekem az nem dal, hogy A. D. és M. C. még a szerelmük elején, kéz a kézben 100x egymás után „eléneklik” azt, hogy "We Love Each Other So Much"
jesszus!
ja, és a legjobb, a szex közben is… (18+-os megjegyzés: A. D. M. C. lába közül felnézve dalolgatja ezt :D :D hahahaha… igazából nem tudtam, hova nézzek… azért ez nekem kicsit bizarr volt :P)
szürreális!
és ezek a dalok nem kellemesek, nem fülbemászóak, olyan semmilyenek
a nemrégiben látott ’Tick, Tick... Boom!’ (kritika a blogon) dalai 100x jobbak ennél, pedig ott is az életükről énekelnek a szereplők, a gondolataikat „mondják” el dalokban
ez itt sok helyen befogadhatatlan
számomra az egyedüli kellemes meglepetés a ’The Big Bang Theory’ Howardja, Simon Helberg volt, aki Annt kíséri zongorán az operaelőadásai alatt
nekik korábban (pont Henry előtt) viszonyuk volt, és állítja, hogy igazából ő Annette apja (erre amúgy semmilyen kész bizonyíték nincs, szerintem nagyon fura... vagy Henry pocsék volt matekból, ha ez nem állt össze neki – 9 hónap az 9 hónap…)
a vágya, hogy zeneszerző, karmester legyen, és ez végül (Ann halála után) sikerül is neki
a film TOP legjobb és egyetlen vicces jelenete az, amikor mesél (értsd: énekel) az életéről, épp vezényel, a kamera pedig körbe-körbe megy körülötte
miközben beszél, vagy 3x mondja azt nekünk, nézőknek, hogy „Elnézést! Egy pillanat!” és ott nagyon vehemensen elkezd vezényelni… majd folytatja a sztorizást… aztán ismét egy olyan pillanat jön a darabban, ahol nagyon oda kell figyelnie, akkor megint elnézést kér tőlünk…
ez cuki :D
ezen kívül nálam nem volt erős pillanat
2,5 óra (!!!) gyötrelem, szenvedés, dallamok nélküli „dalok”, 1 borzalmasan nagy s*ggfej ember gyötrelmei, illetve egy nőé, akinek csak annyi volt a „hibája”, hogy sikeresebb lett a férjénél, aki ezért irigységből megölte (elvileg baleset volt… de nem tett érte semmit, hogy elkerüljék, az biztos, sőt!)
aztán belőle is s*ggfej lett (már halottként, szellemként), a saját kislányát használta arra, hogy bosszút álljon a férjén, hogy kísértse
szerencsétlen gyerek…
elveszti az anyját – akit az apja „öl meg”, majd arra használják, hogy világkörüli turnén énekeljen, a lecsúszott fater ezzel keres pénzt
ott van a karmester/zeneszerző is (aki az igazi apja), mikor azonban kitálal az igazságról Henry-nek, őt is megöli
pedig volt az egyetlen (mármint a karmester), aki őszintén, tisztán szerette, foglalkozott Annette-tel
az apja (A. D.) vedelt nonstop
még az elején csak-csak jó apa volt, amikor bevállalta, hogy a feleség tolhatja a karriert, ő otthon marad babysitternek, de valójában már akkor is kivolt ettől a „feladattól”
szép a vége, ez a szimbolika a fababával és a hús-vér kislánnyal, öröm őt nézni, hallgatni
csodálatos és bölcs dolgokat mond, de ennyi
bocsi, de csak ezért a pillanatért nem érte meg ez a rettenetesen hosszú vergődés
csak úgy infóként: a post-credits résznél az egész stáb énekel még egy dalt (csakúgy, mint a bevezetőnél) – ez kicsit oldja a depit és a feszkót
mondjuk, akkor ez már nekem nem jelentett semmit, nem tudott szépíteni a 2,5 óra szenvedéseimen
bocsi, hogy ezt kell, mondjam: nem értem, mit szeretnek ezen annyira a kritikusok és őrületes fájdalom volt nézni Adam Drivert egy ilyen filmben :(
hol van ez a ’Marriage Story’-tól vagy akár a ’Paterson’-tól?!
:(
(Fotó: vulture.com)
(2022. január 9.)
Szólj hozzá

Michelle Williams Kristen Stewart Marion Cotillard The Big Bang Theory Annette Rooney Mara Mamma Mia Annabelle Sparks Adam Driver Simon Helberg Paterson Marriage Story Tick Tick Boom Ron Mael Russell Mael We Love Each Other So Much When Do I Get to Sing My Way Catherine Trottmann Hebe Griffiths Devyn McDowell