2022. nov 22.

Fekete Párduc 2. / Black Panther: Wakanda Forever (2022)

írta: Petra mozizik
Fekete Párduc 2. / Black Panther: Wakanda Forever (2022)

blackpantherwakandaforever_lob_mas_mob_03.jpg

azt hiszem rég láttam ennyire szomorúan induló Marvel-filmet…
OK, amikor Thanos egy csettintéssel kinyírta a fél világot – és köztük kedvenc szuperhőseinket is – az sem volt éppen vidám :(
de az egy SZTORI volt
itt meg bekúszott a való élet… és az mindig nagyon tud fájni :(
mindannyian tudjuk, hogy Chadwick Boseman tragikusan fiatalon, 43 hunyt el vastagbélrákban
2019-ben diagnosztizálták nála és akkor már III. stádiumú volt
majd egyre rosszabb lett az állapota
nem beszélt róla nyilvánosan, de a rajongók látták, hogy rohamosan fogy és sejtették, hogy valami baj lehet
sajnos az volt… nagy baj :(
hiába a műtétek, a kezelések, ő kitartott, küzdött, próbált erős maradni, és filmezett rendületlenül
a Marvellel 2014-ben egy 5 filmre szóló szerződést írt alá (valszeg’ hosszabbítottak volna, ez evidens…), ez lett volna az 5. filmje
amit már nem ért meg :(
2020. augusztus 28-án halt meg, a családja körében
és a világ megállt…
nagyon emlékszem a hírre, teljesen lesokkolt – ahogy mindenkit
tényleg rettenetesen fiatal volt, ügyes, tehetséges, és ugyan nem követtem annyira az életét, a pályafutását, de valahogy sugárzott belőle a kedvesség
nála jobb Fekete Párduc nem is lehetett volna
nos, a Marvel több mint méltó emléket állított neki, ezt bátran állíthatom
már eleve: a kezdő képsorban (amikor pörögnek be a Marvel betűk) is az ő jelenetei, arcai vannak – és némán!!! mindenféle alázene nélkül
drámai :(
már ott kivoltam…
aztán jön maga a film, ahol konkrétan ott vagyunk, hogy T'Challa / a Fekete Párduc elhunyt (igen, a filmben is)
ott is beteg volt, hosszasan, és nem tudták megmenteni (főleg a húga, Shuri érzi magát felelősnek emiatt)
épp a temetése van, mindenki fehérben…
iszonyat szomorú az egész
zokogtam! de szerintem mindenki a moziban
nagyon megérdemelte ezt, de bár ne kéne erről beszélni és lenne közöttünk! nagy dolgok álltak még előtte…
gondolom sejtitek, milyen nehéz ezek után elkezdeni egy filmet, akciót bedobni, pörgetni az eseményeket, hogy a néző próbáljon egy kicsit túllendülni ezen
de amúgy az egész filmben ott van a jelenléte, a „szelleme” – sokszor felmerül a neve, emlékeznek rá, vissza-visszatér 1-1 bevágás róla
nem csináltak semmi CGI felvételt, korábbi képek, jelenetek ezek
és ez jó volt így…
felmerülhet a kérdés, hogy vajon jó volt-e ez így, nem lett volna jobb, ha nem írják ki T'Challa karakterét, hanem egyszerűen valaki más átveszi és folytatjuk ott, ahol abbahagytuk (volt már ilyen a történelem során)
nekem jobban tetszett így, hogy a filmben is meghal, eltemetik, tisztességgel megemlékeznek róla és sokkal később, kb. a film utolsó harmadában a húga, Shuri lesz az új F. P.
(amúgy Boseman tesója, Derrick azt nyilatkozta, hogy szerinte jobb lett volna, ha valaki átveszi a szerepet, szerinte a színész azt akarta volna… nos, ezt már sosem tudjuk meg :( de szerintem jól döntöttek)
a film hosszú, igen, majdnem 3 óra
és lehet érezni
nem azért mert uncsi; nem az… mennek szépen a dolgok
de sok helyen gondoltam azt, hogy azért picit meg lehetett volna nyesni
összességében tetszett, de tény, hogy ezekkel az ’Avatar’-emberekkel (kék lények a víz alatt) nem nagyon tudtam mit kezdeni, sem szimpatizálni
a másik pedig – és ez SOKKAL jobban zavart – a tudós kiscsaj (Riri) volt, aki feltalálta a vibránium-kereső masinát
rosszul voltam tőle! annyira idegesített!
nekem túlzó volt minden mondata, mozdulata (szinkronosan néztem a filmet, nem tudom, eredetiben pl. milyen a hangja…)
nem szerettem – ami baj, hiszen ő az egyik főszereplő...
a többi rendben volt
maga a sztori egyszerű, érthető, egysíkú, az üzenetet pedig ki lehet kanyarítani arra, hogy sose dühből és bosszúból cselekedj, legyél nagyvonalú, megengedő, melegszívű
természetesen Shuri viaskodásáról beszélek itt, mikor F. P.-cá válik, megissza a főzetet és a „túlvilágon” (Ancestral Plane) nem a tesójával, hanem a dühös unokatesóval (Killmonger) találkozik, aki feltüzeli a bosszúra
peeeersze a végén minden jóra fordul <3
amit azonban nem láttam érkezni – és ez most erős SPOILER lesz – az az édesanya halála
hú, azt azért nagyon sajnáltam
pláne így, hogy az már a 2. temetés volt 2 órán belül (de sebaj, még volt vissza 1 óra a filmből :P :D)
minden szép, minden jó
minden látványos és pörgős
költöttek rá nem keveset
ennek ellenére hiányzik Boseman, de hiányzik Stan Lee is – Istenem, ő már mióta nem szerepel a filmekben!
azt gondolom amúgy, hogy Shuri abszolút méltó lesz a címre, ügyes, laza, bírom őt, de sajna messze nem annyira mint az „igazi” Fekete Párducot :(
a film vége után van egy mid-credits scene, ahol megint 100 papírzsepit telesírtam
egyrészt a búcsú, a gyász miatt is, de utána még van egy aprócska – de annál jelentősebb – fordulat, és biztos vagyok benne, hogy ott szem nem maradt szárazon :(
óóóó… <3
mondanám, hogy viszont end-credits scene nincs, NE (!!!) üljétek végig a stáblistát, hacsak nem akarjátok ;)
Gyerekek, jó volt, szép volt, megvolt, pipa – Boseman emléke miatt örülök, hogy láttam
nyugodjék békében! <3

(Fotó: marvel.com)

(2022. november 22.)

Szólj hozzá

Stan Lee Avatar Martin Freeman Angela Bassett Chadwick Boseman Michael B. Jordan Lupita Nyongo Fekete Párduc Black Panther Wakanda Danai Gurira Fekete párduc Letitia Wright Fekete Párduc 2. Black Panther 2 Dominique Thorne Wakanda Forever Black Panther: Wakanda Forever Derrick Boseman