2023. jan 17.

Gyilkos a házban (2. évad) / Only Murders in the Building (season 2) (2022)

írta: Petra mozizik
Gyilkos a házban (2. évad) / Only Murders in the Building (season 2) (2022)

amy-schumer-only-murders-building.jpg

rögtön a kritikám elején elpukkantok egy jó nagy közhelyet, OK?
a több néha kevesebb
és tényleg az ilyen apró meglátásokban rejlik az igazság… ahogy öregszem, egyre inkább így érzem :P
a sorozat első évadánál leírtam, hogy a 2023-as Golden Globe jelöltek között bukkantam rá, és ugyan most már a 2. (EZT!) évadot jelölték (mint legjobb sorozat a Musical or Comedy kategóriában + a 3 főszereplőt is), de én még az elsőt sem láttam akkor
gyorsan letoltam, élveztem, imádtam, az írásomat megtaláljátok a blogon – nem is olyan messze ettől, hiszen annyira rákaptam az ízére, hogy szinte azonnal belekezdtem a folytatásba
azt érzem, hogy megpróbálták túlszárnyalni, túlbonyolítani azt – méghozzá erőltetettem
pl.: új szereplők, régi szereplők (akik már akár kieshettek volna – hiszen 3 közülük bűnöző!!) visszahozása, új VIP szereplők (nagy nevek, sztárok) és számos izgalmasnak vélt fordulat
ja, és a 3 főszereplő életében markáns fordulatok, változások
az első évadban volt 2 gyilkosság (egy régi és egy új) és a 3 szeretetreméltó karakterünk épp hogy csak elkezdte kibontogatni a szárnyait…
és az jó volt úgy
mindenkinél megtudtunk ezt-azt a múltjáról, a jelenéről, a hibáiról és persze a kedves, emberi oldaláról is (ebben főleg Oliver jár elöl…)
ott volt a podcast (Tinay Fey), ami ötletet adott az övükéhez – kicsit ott is megismertük a hátteret, a stábot
ehhez képest, mi van itt?!
(folytatom is azzal a podcast stábbal, OK?) egy gonoszkodó podcast, ami őket akarja befeketíteni – minden áron és módszerrel
egy halott (Bunny), akit nem ők öltek meg, de Mabelre akarják ráhúzni + ő maga is kételkedik néha, hogy lehet, hogy ő tette (egy gyerekkori trauma miatt elnyom dolgokat, blurry lesz minden és nem emlékszik… baaaaa! hagyjuk már!)
a gyilkos „fegyver” (kés) Oliver lakásában landol, Bunny ellopott festménye meg Charles-nál
mindhármójuk életében számos dolog történik: múltbéli apa-emlékek (M.-nél és C.-nál), jelenkori apa-kérdések (én vagyok-e a gyerekem apja – O.-nél és Lucy visszatérése C.-nál), szerelmi szál (C.-nál egy régi – igen, Jen a börtönben!! WTF?! – és egy új), C. újra színészkedik, O. újra rendez, M.-nek felfigyelnek a művészetére és nála is lesz szerelmi szál (leszbikus…)
… és nem is sorolom tovább, OK?
annyira nem volt rossz, mint amennyire most itt stuffolom magam
szerettem, néztem, szórakoztam rajta, de sok volt, nagyon sok…
iszonyúan rámennek arra, hogy ne lehessen kitalálni és megtippelni sem, hogy ki a gyilkos
majd kiderül, hogy nem is 1 van… van egy partnere
az egyikük még a vége előtt lelepleződik (Oliver zseniális glitter-trükkjének köszönhetően ;) <3), de a másik csak full a végén derül ki (és NEM lehet rájönni)
de ez az erőlködés nekem izzadtságszagú volt néha
a ház falai mögött ezek a rejtett folyosók, emberek, akik kiadják magukat valakinek, de közben nem azok (3 (!!) ilyen is van – tényleg más identitást vesznek fel, más múltat találnak ki maguknak)
C.-nak ez a múltbéli apa-szála… hogy akkor most az apja kinek is volt a szeretője, hogyan került a festményre… lexarta a fiát és akkor kiderül, hogy nem is, mert nagyon fontos volt neki...
kérem!!! ne szórakozzunk már!
pluszban kapunk egy szerelmi románcot (az 2 ff. házlakó homoszexuális viszonya) a főszereplőink mellett (az egyikük egy afroamerikai férfi)
á, nem, most nem is megyek bele ebbe… hogy PC-ség, hogy mindenki olyan akar lenni, mint a Netflix (ez amúgy Hulu)
leállok ezzel, bocsi!
de az a kedvesség, az a cukiság, ami mind megvolt az elsőben: hogy ott ez a 3 „szerencsétlen”, magányos ember, akik végül barátok lesznek… itt elveszett, eltűnt
C. vergődik a kamasz lányával, akit alig ért (szóhasználat, kütyük) – nem is értem, miért kellett ő ide (hogy a végén egy kicsit veszélyben legyen?!)
amúgy meg a gyilkos honnan tudta, hogy a lány ott volt a folyosón és elbújt?! ha tudta, miért nem kapta el??
M. elvan az apja emlékeivel és a leszbikus művész barinőjével (Cara Delevingne), aki jól átvágja… de nagyon csúnyán! sokáig úgy tűnik, ő a gyilkos… vagy benne van
majd érthetetlen okokból minden rendben lesz közöttük…
de még így is azt mondom, hogy kb. M. az, aki megoldotta ezt az ügyet, nem 3-an, közösen
teljesen fura a Theo-szál – eleve, hogy visszahozták, az, hogy gyanúsított egy gyilkosságért (ugyan egy régi ügyben) és azzal az izével a lábán mégis bejárhatja az egész várost?! és azt sem értettem, hogy M. miért barizik vele, miért VELE nyomoz?!
Oliver meg a fiával kapcsolatos kérdésen rugózik-e (kiderül, hogy Theo apja az ő gyerekének is apja, a felesége anno félrelépett)
túl sok, értitek?!
elmegy a fókusz az aktuális témáról
beszélő madár, egyre több és több szereplő (az új „ház megbízott”… vagy pl. az ő interakciója a portással… basszus, értékes percek mentek el a semmire!!!)
húzzák az egészet és túlcsavarják
az meg, hogy beleteszik Amy Schumert 1-2 rész erejéig, majd SEMMI nem lesz vele – az szerintem egy fatális hiba volt
reméltem, és abban bíztam, hogy végig szerepel, akár még a gyilkossághoz is köze lesz
kár volt hagyni ezt a lehetőséget
amíg az első évadban Stingnek fullos és kidolgozott volt a szerepe, itt Amy-t hagyták "kárba veszni", de tényleg!
de említhetem a ’Brazzos’ reboot forgatást is – abban is annyi lehetőség lett volna, annyi humorforrás… és volt vagy 2 jelent?!
óriási vétek! :(
nem értettem, hogy a rendőrség miért nem nyomoz, miért nem történik semmi?! aztán OK, kiderült, hogy az egyik zsaru sáros, a korábbi évadban szereplő rendőrnő meg babázik (szuper volt, amikor visszahozták…)
akinek azonban igazán szívből örültem, az C. dublőre, vagyis Sazz Pataki volt, Jane Lynch (továbbra is) zseniális alakításában <3
kár, hogy ismét csak 1 rész erejéig láthatjuk… viszont az, amikor C. beküldi a börtönbe, hogy ő szakítson a nevében Jennel, az kárpótolt mindenért :D :D
tudom-tudom, mindez így nagyon negatívan hangzik, de ezek ellenére néztem, kedveltem és persze várom a 3. évadot is
ja, bocs, máris megcáfolom magam: a gyilkosság a színházban történik, és ez ellentmond mindennek, ami a sorozat alapjául szolgált: Only Murders IN THE Building… vagyis, hogy csak olyan gyilkosságokkal foglalkoznak majd, amik a házban történnek :(
miért akarunk már megint nagyobbat?!
nem több a kevesebb??
:(

(Fotó: newsweek.com)

(2023. január 17.)

Szólj hozzá

Jane Lynch Selena Gomez Sting Shirley MacLaine Martin Short Tina Fey Cara Delevingne Steve Martin Amy Schumer Only Murders in the Building Gyilkos a házban Gyilkosságok a házban Only Murders