2018. feb 28.

Lady Bird / Lady Bird (2017)

írta: Petra mozizik
Lady Bird / Lady Bird (2017)

lady-bird_r.jpg

Greta Gerwig egy 34 éves amerikai színésznő
kb. "zs-kategóriás" (már bocsánat!) - nem meglepő, ha nem hallottatok róla
gondolt egyet magában: írt egy sztorit (egy forgatókönyvet), amit ha leforgattak volna, lett volna belőle egy 6 órás film... :)
odaadta Noah Baumbach-nek (aki a pasija), hogy rendezze meg, aztán valahogy nem tudtak dűlőre jutni, szóval megrendezte ő maga
igen, ez az első rendezése
és milyen jó lett! <3
ugyan Gerwig Sacramento-ból származik, mint a főhős, ugyan az anyja ápolónő volt (és nem mellékesen Christine a neve), ugyan a színésznő-rendezőnő szintén egy New York-i egyetemre járt (Barnard College - ahová Lady Bird-öt is felveszik (bár nincs kimondva...)) - a mű MÉGSEM életrajzi
hehe
vicces, de tényleg nincs más egyezés
Gerwig egyáltalán nem volt ilyen lázadó kamasz
ő nyugis és kedves volt
ennek ellenére mégis úgy érzem, hogy azért kicsit sok itt az összecsengés
van az, amikor "az ismerősünk ismerősével" megesik valami... lehet, hogy itt is ez volt - de azért durván életszerű ez a film :D
OK, ugorjunk!
a 'Lady Bird' egyszerűen zseniális
legalább is lányként, és mondjuk épp egy jó barátnővel közösen nézve...
nem tudom, pasiként milyen, de nőként én frankón átéltem újra az egész középiskolát! :D
első csók, első szerelem, első cigi, első drogozás (upszi :P), első piálás (OK, neki ez már az egyetemen "esett meg")
eszméletlen az egész!
amikor először törik össze a szívedet, és pont a barinődét is, és együtt zokogtok, de úgy, mintha nem lenne holnap...
szerelmesnek lenni a jóképű tanárba, vagy az elvont, cigiző, folyton olvasó (még a bulikon is!!!) művész-srácba (ejh!! azóta is a gyengéim :P)
összeveszni az anyáddal - vagy 100x
csapkodni, üvölteni, bömböltetni a zenét
utálni a poros helyet, ahonnan származol, és elvágyódni valahová nagyon messze
azt érezni, hogy Te több vagy... Te mindenképp több vagy ennél
annál, ami Rád vár, amit - úgy tűnik - mindenki "beléd lát"
órákig ragozhatnám
ha nem is pont ez, vagy pont így történt meg velem... és Veletek - de valami ilyesmi biztosan
világos, mindenki tinikoráról lehetne írni egy ilyen filmet - de mi most épp Lady Bird történetét látjuk és éljük át
igen intenzíven
én konkrétan vele lélegeztem, vele sírtam, nevettem, dühöngtem
Gerwin jól elkapta, Saoirse Ronan pedig végképp!
ez a lány (mindössze 23 éves) egy őstehetség - és ez már kiskorától fogva látszik rajta + az alakításain is
nem lehet nem szeretni
és fel sem merül benned, hogy játszik
pont u.ilyen jó volt Hannaként is - ahol nagyon más karaktert hozott (bááár, valahol az is egy 'coming of age' sztori... csak másként :P)
a 'Brooklyn'-t sajnos nem láttam (pótolandó!), de cuki volt 'A Grand Budapest Hotel'-ben és borzalmasan emlékezeteset nyújtott a 'Vágy és vezeklés'-ben... nekem Keira "bambaarcú, folyton nyitott szájú" Knightley-t lemosta a vászonról!
Saoirse Ronan-nek ezzel a filmmel együtt már 3 Oscar-jelölése van
előbb-utóbb megkapja, az 100%
nem most, de meglesz
imádni fogjátok ezt a lányt; a karakterét is
a cuki apját (Tracy Letts), aki a cinkosa
meg a szigorú anyját (Laurie Metcalf) is, akinek nagy szíve van (el is mondják ezt párszor ;))
teljesen jogos az Oscar-jelölés neki is - nem kérdéses
(ennek ellenére szerintem Allison Janney nyeri majd az 'Én, Tonya' c. filmért)
szóval, szeressétek Lady Bird-öt, mert valszeg' ez a "best version" belőle :D :)
(aki megnézi majd, érti, mire utalok <3)
Zsófi, az meg külön öröm volt, hogy veled láttam! ;)
(Fotó: narrativemuse.co)
(2018. február 28.)
Szólj hozzá

Hanna Brooklyn Keira Knightley Saoirse Ronan Vágy és vezeklés Greta Gerwig Allison Janney Noah Baumbach A Grand Budapest Hotel Grand Budapest Hotel Tracy Letts Lucas Hedges Lady Bird Timothée Chalamet Laurie Metcalf