2020. feb 09.

Kisasszonyok / Little Women (2019)

írta: Petra mozizik
Kisasszonyok / Little Women (2019)

960x0.jpg

szerintem mindenkinek megvan az emléke a menzai teáról, ugye?
rettenetesen édes, cukros, de közben meg citromos is
naná, hogy imádtuk gyerekként, most meg már nosztalgiával gondolunk vissza rá
szóval olyan romantikus... szép emlékeket idéz...
de ha igazán mélyen, őszintén belegondolunk: nem túl egészséges, csöpög a cukortól, stb., stb.
ezeket azonban félre tudja tolni az ember (a rációt :P), csak azért, hogy kicsit átélhesse azt, hogy milyen volt gondtalan gyerekként élni <3
na, de miért jövök én elő a menzai teával?
természetesen azért, mert ez a film erre emlékeztet
„belekóstoltam”, elkapott egy kis nosztalgia, romantika, de közben meg be kellett látnom: túúúúúl édes
nem akarom bántani a stábot, az alkotókat, hiszen Greta Gerwiget nagyon megkedveltem, mint rendezőt a ’Lady Bird’ esetében…
a színészek egytől-egyig páratlanok, tökéletesek…
kellemesen elbódít Alexandre Desplat zenéje…
és mégsem!! mégsem lett a kedvencem!
nyugi, nem utáltam
tényleg szép, meg minden…
de… ott az a DE
egyrészt nem értem Gerwig döntését, hogy miért nyúlt hozzá ehhez a „lerágott csonthoz” – már bocsánat
7, azaz HÉT filmfeldolgozás és számos sorozat… ez a ’Little Women’
és korábban is legendák játszottak benne, sőt, nagyon jól sikerült filmadaptációkról beszélünk!
nem értem
illetve de, értem, gondolom, hogy úgy érezte, csinál egy NŐI filmet – és talán ezért is a nagy felháborodás, amiért nem jelölték őt, mint legjobb rendezőt az idei Oscaron
hozzátenném: én sem jelöltem volna :(
bocsi, tudom, nem vagyok szakértő… de így gondolom…
tényleg csodaszép film, minden rendben van vele, de egyszerűen fölösleges volt újra megcsinálni
pláne ilyen hosszan!
értem én, hogy picit más szemszögbe helyezte az egészet, hiszen Jo egyben megszemélyesíti Louisa May Alcottot is (a ’Kisasszonyok’ regény szerzőjét)
tényleg ez történt a valóságban, hogy nem volt kedve egy ilyen csajos könyvet írni (a kiadója bíztatta erre; meg később az apja is), de amikor elküldött egy részt belőle, a kiadó unokahúga beleolvasott, és annyira rajongott érte, hogy elkészült a folytatás
L. M. A. igazából magáról, magukról írt
az ő családjáról, a tesóiról (mindamellett, hogy nem hiszem, hogy minden apró dolog tényleg megtörtént velük)
pontosan így érzek Gerwig kapcsán is: azt gondolom, hogy míg a ’Lady Bird’-öt ő írta, ez látszott is rajta
annyira friss, üde és egyedi volt
személyes hangvételű, AZ róla szólt
ez meg egy feldolgozás
tényleg, ahogy az elején is írtam: minden OK vele, nagyom szép, látványos, gyönyörűek a kosztümök, jók a színészek (Meryl Streep, mint mellékszereplő :P), de mégsem varázsolt el
2-3 jelent volt, ami szuper: Jo monológja az életéről, aminek a vége az ’I’m so lonely’; amikor Amy arról beszél, hogy ma (mármint abban a korban) milyen a nők helyzete
(a margóra: ez a jelenet nem volt a filmben, Meryl S. javasolta Gerwignek, és pár perccel a felvétel előtt írták meg a szöveget…)
illetve a cukik-viccesek közül az, amikor Jo és Laurie a bál alatt kint táncolnak, ökörködnek
voltak szép jelenetek, nagy pillanatok
a Jo és Amy közötti feszültség és ellentét nagyon hatásos
benne van, hogy mennyire rivalizálnak egymással, de közben meg ott a szeretet, a törődés is (a lemondás a másik javára...)
Saoirse Ronant mindig, mindenben imádom
most is nagyon lehet szimpatizálni és azonosulni vele
ő az igazi főszereplő, a hős
viszont Florence Pugh (annak ellenére, hogy tényleg sok esetben én magam is gyűlöltem a karaktert :D) fantasztikusan játszik
a ’Midsommar’-ban már bizonyított, felfigyelt rá a világ és azóta beindult a szekér nála… tök jogosan, teszem hozzá
Emma Watson nekem jellegtelen, jelentéktelen – de kicsit maga a karakter is az
Eliza Scanlen (mint Beth) pedig szintén felhívta magára a figyelmet az ’Éles tárgyak’ c. sorozattal – és nagyon örülök, hogy ő kapta ezt a szerepet
igazán érzékenyen közelíti meg a figurát
szerintem ő is csodálatos volt
meg persze Laura Dern is, aki idén játszott már Noah Baumbach filmjében, a ’Marrige Story’-ban (amiért ma este Oscart kap ;)), most meg Noah felesége, Gerwig filmjében is
annyira cuki és szerethető, ahogyan az édesanyát játssza
btw, Greta és Noah: G. G. a film forgatása alatt 6 hónapos terhes volt, amit bő ruhákkal elrejtett és eltitkolt stáb elől
ekkor várta 1. közös gyermekét Noah-val (aki 2019 márciusában meg is született <3)
Timothée Chalamet természetesen imádnivaló
egy fantasztikus tehetségnek tartom, továbbra is
az igazán kicsi pillanatokat (pl. Amy kötényének kioldása) is emlékezetessé teszi
nagyon szerettem őt
ahogy a Friedrich-et alakító Louis Garrelt is
azt hittem, leesek a székről, annyira megörültem neki!
az ’Álmodozók’ c. Bertolucci-film az egyik nagy kedvencem, és KI NE esne bele ott ebbe a fiúba??
én beleestem, az tuti
és mit ne mondjak… idősebb korára sem lett csúnya :P :D
attttya ég! öröm volt minden pillanat, amikor nézhettem
francia színész, picit fura volt ebben a német karakterben látni, de kit érdekel?! :D nyamm…
összességében tehát nincs baj a ’Kisasszonyok’ c. filmmel
ahogy oly sokszor leírtam: szép, romantikus, kosztümös… bla-bla-bla
de láttam már
és sztem. sokan vannak így ezzel
a ’94-es változat is teljesen rendben volt, sőt, tök emlékezetes Winona Ryderrel (mint Jo) és Christian Bale-lel, mint Laurie
szeretném megvédeni Gerwiget, mert továbbra is hiszem, hogy egy jó rendező, de szívből remélem, hogy a jövőben ismét a SAJÁT történeteit meséli majd el, nem pedig ezeréves feldolgozásokat visz vászonra :(
lehet, hogy csak én lettem öregebb… de a túlédes-túlcitromos menzai tea helyett valahogy jobban preferálom manapság a rooibos vaníliát vagy a zöld teát :P :D
(Fotó: forbes.com)
(2020. február 9.)
Szólj hozzá

Christian Bale Winona Ryder Emma Watson Meryl Streep Laura Dern Saoirse Ronan Bernardo Bertolucci Greta Gerwig Louis Garrel Noah Baumbach Bertolucci Kisasszonyok Louisa May Alcott Alexandre Desplat Álmodozók Lady Bird Éles tárgyak Timothée Chalamet Little Women Florence Pugh Eliza Scanlen Midsommar Marriage Story Házassági történet