2022. jún 08.

I Don't Feel at Home in This World Anymore (2017)

írta: Petra mozizik
I Don't Feel at Home in This World Anymore (2017)

idontfeelathomethisworldanymore02.png

van egy ismerősöm, aki szereti a „beteg” filmeket
konkrétan: azokra utazik
nekem is mondta már, hogy ajánljak ilyeneket
mondtam példaként a ’Lamb’-et (kritika a blogon ;))
nem tudom, megnézte-e, sosem reflektált róla
EZT a filmet az ő FB oldalán láttam, és szerintem kiírta mellé, hogy továbbra is várja az ilyen, és ehhez hasonló alkotásokat
nem kell azért nagyon megijedni
nem annyira beteg ez
vannak SOKKAL durvábbak is
a blogom lelkes követői és olvasói bele-belefuthatnak jópár ilyen filmbe :P
igen, én is szeretem ezeket
egyszerűen azért, mert nem szokványosak
nem mainstream
nem hagyományos a történet, meg amúgy sem…
az alapsztori nagyjából az, hogy van egy furcsa csaj (Melanie Lynskey,- Rose a ’Két pasi meg egy kicsi’-ből), nem 100-as, gyógyszert is szed (de nem tudjuk, mire)
ápolónő, időseket gondoz
egy nap arra megy haza, hogy betörtek hozzá és ellopták a laptopját, meg a nagyijától örökölt ezüstöt
mivel a rendőrség kb. lexarja az „ügyet”, saját kezébe veszi az irányítást
ami egy nagy fordulat számára, ugyanis számos jelenetben látjuk, hogy mennyire elveszett és tehetetlen
sok dolog zavarja a világban – elsősorban az emberek érzéketlensége, nemtörődömsége –, de nem igazán mer lépni vagy beszólni
1 ponton elege lesz, felszívja magát és mindenért IS felemeli a hangját, lép, tesz, megy előre...
kb. félelemmentesen
nagyon bírtam ;)
így fut bele a szintén nem 100-as szomszédjába (Elijah Wood - aki igencsak kilépett ezzel a szereppel a komfortzónájából), aki eleve egy gyúrós-edzős-„karatézós” kivagyi csávó, aki csak részben vagány
néha nagyon beérzi a helyzetet és dobálja a fémcsillagot (annak mi a neve?! nem tudom, bocsi), ami hol a falba áll bele, hol az emberekbe
máskor meg bénáskodik, bukdácsol
nos, ketten elkezdik felgöngyölíteni ezt az ügyet, és a szálak messzebbre, feljebb vezetnek, mint hiszik (mármint a feljebb nem a zsarukat jelenti, hanem a bűnözés fejeit)
az író-rendező, Macon Blair saját élményei alapján írta meg a forgatókönyvet – vele esett meg mindez, ha (gondolom) nem is pont ugyanígy… (bytheway: van egy cameója a filmben, a kocsmai jelenetben ;))
a történet ugyanis egy pontos véres fordulatot vesz és onnantól eléggé furcsa, szürreális lesz
én bírtam, de nem láttam előre, hogy ez jön, és ennyire bedurvul
Gyerekek, ez kicsit Coen-tesók film, kicsit ’In Bruges’
ugyan a rendező azt nyilatkozta, hogy az ’Összeomlás’ ihlette meg, Michael Douglas-szel, de bevallom, nekem az nem jutott eszembe
kicsit hasonló a történet, tény, de az kiakasztott, nem szerettem, ezen viszont jól szórakoztam
a vége nagyon nem kiszámítható, már csak azért sem, mert nem vársz fordulatot
kereknek tűnik, nem túl happynek – de bakker, ez az élet…
ha vártam is fordulatot, az max. az volt, hogy a pasi a vadonból túléli a kígyómarást, valahogy megtalálja a csajt és bosszút áll
de semmi ilyen
sőt, nagyon más lesz ;)
szerettem
beteg, de vicces ;)
és mind a két színész hibátlan
szerintem tobzódhattak ezekben a szerepekben; főleg Elijah
(Fotó: kaist455.com)
(2022. június 8.)
Szólj hozzá

Két pasi meg egy kicsi Lamb Michael Douglas In Bruges Elijah Wood Összeomlás Coen testvérek Macon Blair Melanie Lynskey I Dont Feel at Home in This World Anymore I Dont Feel at Home