2023. dec 27.

Ott vagy, Istenem? Én vagyok az, Margaret. / Are You There God? It's Me, Margaret. (2023)

írta: Petra mozizik
Ott vagy, Istenem? Én vagyok az, Margaret. / Are You There God? It's Me, Margaret. (2023)

p21572648_v_h8_aa.jpg

amikor az ember azt érzi, hogy „nem tud mit nézni”, néha igazán érdemes felmenni olyan listákra, mint „Best Movies in 2023” és hasonlók…
mert lehet jó ötleteket kapni
ó, nagyon is!
ezt a filmet is onnan szedtem, konkrétan a ’Rotten Tomatoes’-ról, ahol is a 2. helyen szerepel (az első egy manga adaptáció (’The First Slam Dunk’), ahhoz most nem volt hangulatom)
nos, a fura című ’Are You There God? It's Me, Margaret.’ egy csoda, komolyan
minden pici perce egy gyöngyszem
nem is 10/10-es, hanem 10/12-es, minimum :) <3
nagyon, NAGYON szerettem
lehet, hogy azért, mert lány vagyok, én is voltam kamasz és átmentem ezeken, valahogyan pont így… :D
vagy azért, mert a történet, a szereplők, az őket alakító színészek, minden gondolat, minden üzenet fantasztikus benne
lehet, hogy akár érheti olyan kritika, hogy túlzottan is szép és mézesmázas, de sztem. pont olyan tökéletes, mint a ’Little Miss Sunshine’ (kritika a blogon)
egyszerűen annyira szép, annyira finom, közben meg megható is
de tele van szeretettel
és én szeretem az ilyeneket
a sok horror, sci-fi és akció után néha jól tud esni a lelkemnek, a szívemnek
érdemes tudni, hogy egy 1970-es könyvből készült, tehát NEM „retrósítva” van a sztori, hanem az író ABBAN a korban élt, nagyon is hitelesen írt róla
a szerző Judy Blume, akit már 100x megkértek, hogy hadd filmesítsék meg ezt a regényét, de mindannyiszor nemet mondott
Kelly Fremon Craiggel viszont kivételt telt, ő ugyanis azt ígérte neki, hogy abszolút hű marad a könyvhöz – és tartotta is a szavát
a film pedig annyira jó lett, hogy J. Blume azt nyilatkozta róla, hogy jobb is, mint a könyv :D <3
ez azért elég nagy bók ;)
(ő maga is szerepel benne egy cameo erejéig, mint egy kutyát sétáltató nő)
irtó cuki és hiteles Abby Ryder Fortson a főszerepben, de persze Elle Graham (Nancy Wheeler karakterében) is zseniális – mondjuk, annak is „kell” lennie
vicces, hogy E. G. játszott a ’Strangers Things’-ben, de természetesen NEM az ottani Nancy Wheelert, hanem Jim Hopper kislányát, Sarát
szuper az édesanya (Rachel McAdams) és az apa is (Benny Safdie), akik mindketten olyan kedves és tündéri emberek, hogy mindenki ilyen szülőket kívánna magának
természetesen a nagymama (Slyvia - Kathy Bates) a TOP, de az is nagyon hálás szerep :D
és ez az egész „coming-of-age” annyira jó és hiteles – ezzel tényleg minden kislány így van
nem tudom, pasiként milyen lehet ezt nézni, de én abszolút egy „memory lane”-re kerültem és csak mentem, mentem a filmmel
annyi emlék… jajj!
nagyon nem jó kiskamasznak lenni, és később sem lett egyszerűbb :P
emellett pedig az Élet egyik másik nagy kérdése, a vallás, Isten létezése
igen, az is ilyen körül lesz nagyon „aggasztó” kérdés, még ha korábban találkozik is vele valaki (egy barátnőm pl. a kezdetektől vallásosan neveli a kislányát, esti ima, templom, minden…) – dönteni, igazán hinni nehéz
és kamaszkorban az ember mindent megkérdőjelez
esetleg azt is, amit korábban fixnek vett ;)
itt, ebben a családban pedig ez eleve egy központi téma, hiszen az apa zsidó, az anya katolikus, és nem is ők, hanem a nagyszülők azok, akik vérmesen komolyan veszik ezt
ez a kislány meg vergődik, hisz is, meg nem is
imádkozik is, meg nem is
és bármit is kér Istentől, az nem történik meg, vagy nem úgy, nem akkor, amikor szeretné
most akkor tehát létezik-e vagy sem?!
lehet, hogy gyerekes az egész, olyan egyszerű, nincs benne nagy dráma, csak egy felnövő és „szenvedő” kislány, de ez nekem most épp elég volt
sőt, nagyon is kitöltötte minden porcikámat
cukker alkotás, semmilyen ponton nem tudnék belekötni
de nem is akarok
még! sok-sok ilyet kérünk!!

(Fotó: tvinsider.com)

(2023. november 11., közzétéve: december 27.)

Szólj hozzá

Rachel McAdams Margaret Kathy Bates Abby Ryder Fortson Little Miss Sunshine Stranger Things Benny Safdie Ott vagy Istenem? Én vagyok az Margaret. Ott vagy Istenem? Én vagyok az Margaret. Are You There God? Its Me Margaret. Are You There God? Its Me Margaret. Kelly Fremon Craig Judy Blume Elle Graham The First Slam Dunk